To danske kampagner kunne glæde sig over tre fornemme priser ved The One Show, som offentliggjorde prisvinderne onsdag aften.
Sammen med No Sleep vandt Uitch Iscratch både den fornemme guldblyant og en sølvblyant for kampagnen Voiceless Women som man har skabt for New Lives.
Kampagnen har netop også vundet en grafitblyant ved D&AD. Men vandt ikke noget ved det nyligt afholdte Danish Digital Award trods to nomineringer.
Hjaltelin Stahl kunne glæde sig over bronzeblyant ved The One Show med Black Friday (Re)Sale for Ikea Danmark. Den vandt i øvrigt sølv ved det nylig afholdte Danish Digital Award.
I alt var 37 danske cases nomineret. Det blev til 18 danske finalepladser og altså tre blyanter. I alt var indsendt 19.688 arbejder fra 71 forskellige lande.
Torsdag offentliggør The One Show fire special awards-kategorier. Henholdsvis cultural driver, green pencil, penta pencil og sustainable development. Her er to danske cases i spil, nemlig Belong med Volkswagen-casen, California Stays, og Virtue med Copenhagen Pride-casen, Q – The Genderless Voice.
Sverige fik 19 guldblyanter for en og samme case
Ovre på den svenske side fik INGO Stockholm med David Miami og Publicis Bucharest ikke færre end 19 guldblyanter, 4 sølv- og 1 bronzeblyant. Dermed er INGO Stockholm det mest vindende bureau i The One Show. Det andet svenske bureau, der fik vekslet finalepladser til blyanter er Forsman & Bodenfors, der hentede 1 guld, 1 sølv og 3 bronzeblyanter med casen The E.V.A. Initiative for Volvo Cars.
Danske vindere:
Guld
Kategori: Moving image Craft
Underkategori: Direction – Single
Kunde: New Lives
Case: Voiceless women
Sølv
Kategori: Health, Wellness & Pharma
Underkategori: Film – Health & Welness
Kunde: New Lives
Case: Voiceless women
Bronze
Kategori: Public Relations
Underkategori: Reputation Management
Kunde: IKEA Denmark
Case: Black Friday (Re)sale