Af Finn Graversen fg@kabelmail.dk

Konstellation og Robert/Boisen fik hver 2 guld, men der var både guld sølv til flere bureauer.

8 danske bureauer blev for nogle uger siden shortlistet ved den europæiske Lovie Awards, der hylder hele bråndbedden af content skabt til internettet.

6 af dem fik allerede dengang besked om, at de ville vinde en pris – og 5 af dem blev faktisk til Guld.

Ialt blev det til 7 Guld med 2 til Konstellation for Happybeertime og Lego The Awesom Alliance samt 2 til Robert/Boisen & Likeminded for Spies. Konstellation fik også 2 Bronze mens det blev til en enkelt Sølv til Robert/Boisen.

Herudover fik Stupid Studio Guld for Bæredygtige Fiskere samt en Sølv for Brandts Museum. Playdead fik en Guld for Limbo, mens Issuu fik en Guld og Sølv for eget website. Endelig blev der to Sølv til Konform for Meebook.

“Det en kæmpe anerkendelse og ikke mindst hæder at vinde 4 awards, hvor 2 er guld og have 3 shortlists ved Lovie Awards. Det er til dato det største vi har opnået selvom i år i forvejen har været indbringende på den konto med 3 DIA, 4 CCA, 1 FWA og 1 shortlist i Cannes. Vi ønsker vores kunder et stort tillykke fordi de har haft modet til at lave disse projekter sammen med os,” siger kreativ direktør Thomas Pries, Konstellation.

Kommentarer

  1. Ask a “main street” American how the economy is doing and they’ll say ‘we’re in a recession, if not a depression. Google has a big list of rules about websites and what they can and can’t do with search results and their code. An SEO will also provide ongoing monitoring, rank reports and up to date recommendations.

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club