Gyldendal Uddannelse vælger nyt bureau

Pia Osbæck
pia@bureaubiz.dk

En ny marketingstrategi baseret på to omfattende kvalitative indsigtstudier har lagt grund for en anderledes prioritering af marketingkronerne. Se to nye film her for Gyldendal Uddannelse.

Med valget af We Love People som nyt bureau baserer Gyldendal Uddannelses nye marketingstrategi sig på indsigter fra to omfattende kvalitative studier.

Netop arbejdet med indsigterne er baggrunden for, at netop We Love People blev valgt, fortæller Lisbet Stolberg, marketingchef i Gyldendal Uddannelse:

”Vi ved, at We Love People som kreativ sparringspartner altid springer på stærke indsigter. Lige nu flytter vores kommunikation sig – p.g.a. indsigterne – fra at fremhæve produktegenskaber til at kommunikere vores værditilbud til lærerne, baseret på de reelle udfordringer de oplever i deres dagligdag. Det er altså ikke noget, vi tror, men noget vi ved,; siger Lisbet Stolberg.

De to kvalitative studier er lavet af lærere i både grundskolen og gymnasiet og ud fra disse indsigter har We Love People udarbejdet en kanal- og kreativ strategi med grundformater og idékataloger.

Lisbet Stolberg nævner et eksempel:

”I stedet for at fortælle lærerne, at vi har et kæmpe titelkatalog, så kan de vælge forskellige faglige måltidskasser hos os. Disse kasser understøtter læring og kan give den enkelte lærer mere tid til samarbejdet med eleverne, da vi har lavet noget af forberedelsen”.

Kunder insourcer
We Love People bidrager med indsigter, facilitering og kreativitet og hjælper Gyldendal Uddannelse med at eksekvere nye formater og grundprincipper. Men derefter arbejder kunden selv videre.

Lisbet Stolberg forklarer tilføjer om bureauets rolle:

”Gyldendal Uddannelse har samlet set en høj udgivelses-kadance, og vi har brug for et bureau-samarbejde, hvor vi også selv er i stand til at eksekvere i det daglige.”

Hos We Love People siger CEO Karina Holm Henriksen:

”Kunder insourcer i stigende grad. De efterspørger rådgivningen og en udefra- og-ind-analyse. Det medfører nu ikke mindre frekvent kontakt med en kunde som Gyldendal Uddannelse. Selv om vi ikke eksekverer på alle elementer, er vi med som strategisk og kreativ sparringspartner hele vejen. Vi oplever generelt, at rådgivningsbenet i bureauet vokser – det er en spændende udvikling, som vi hilser velkommen.”

Her er de to film, som We Love People har lavet for Gyldendal Uddannelse:

 

https://www.youtube.com/watch?v=MVlEqfBctZ8

Gyldendal Uddannelse udgiver årligt ca. 500 titler.