Gymnasieelevs PR-bureau vinder ivækstpris

Pia Osbæck
pia@bureaubiz.dk

PR-bureauets CEO går i 3. g. De to andre partnere går på videregående uddannelser.

I går blev Ivækstprisen uddelt og en af de seks vindere blev et PR-bureau med tre unge bag roret.

Copus vandt nemlig prisen som Årets Unge Håb. Copus blev stiftet i 2014 af den dengang 14-årige Carl Kronika, som nu går i 3. g i Haderslev.

Han har efterfølgende slået sig sammen med Andreas Olesen, der har titel af CTO og som til daglig læser datalogi på SDU og COO Julius Gabel Nørgaard, der læser international business på CBS.

Copus arbejder med PR og influencers for startups i kraftig vækst, fortæller Carl Kronika:
”Vi fokuserer på at kommunikere til millennium-generationen, og vi tilhører jo selv den generation, så det er vi ret gode til.”

Han fortsætter:

” Vores ambition er at skabe et af de største og bedste agencies indenfor vores felt. Først i Danmark og derefter i Norden. I Danmark lukker hvert tredje startup efter det første år. De når sjældent deres fulde potentiale og det vil vi gerne være med til at lave om på”.

Copus har nu 6 medarbejdere og blandt kunderne er Carlsberg, Tonsser, Soundboks, Tattoodo og Artland.

Her er alle vindere ved Ivækstprisen 2017

  • Årets Mønsterbryder: Nohrlund Cocktails
  • Årets Startup/Corporate Collab: Washa ApS //Berendsen
  • Årets Idealist: The Apple Girl
  • Årets Unge Håb: Copus ApS
  • Årets Vovehals: Copenhagen Sparkling Tea Company
  • Årets Væksteventyrer: Winefamly

Bag Ivækstprisen står Google, ASE, Codan og PwC.