&Co har siden foråret været i gang med at udvikle et nyt tv-univers til Føtex. Alligevel er det Envision-skabte koncept med tilbudssangen begyndt at køre igen på skærmene.
En af forklaringerne kunne man bl.a. se i gårsdagens aviser, hvor den triste udvikling i privatforbruget blev skildret.
“&Co hjælper os med at udvikle en mere overordnet branding, og de har lavet et fortrinligt arbejde. Men det er en mere langsigtet indsats, og markedet er lige nu hårdt, så derfor har vi valgt at fokusere på den mere kortsigtede indsats,” siger marketingdirektør, Niels Sterndorff og fortsætter:
“En virksomhed som vores skal selvfølgelig begge dele, men hvornår man kommer til at se det arbejde, som &Co laver for os, det kan jeg ikke sige noget om på nuværende tidspunkt.”
Det er ikke kun Føtex, der kan mærke de hårde tider – for nylig har det også været fremme, at SuperBest oplever markant tilbagegang.
Niels Sterndorff konstaterer, at uanset, hvad man kan mene om synge-konceptet, så virker det ret godt.
“Vi oplever, at kunderne bruger sangen i andre sammenhæng – senest hørte jeg fra en kunde, at de havde leget med sangen til et bryllup – og det ser jeg som noget positivt. Det er ikke så afgørende, om man bruger sangen til at lave sjov – f.eks. med Føtex – vi har som annoncør ikke kontrollen med kommunikationen, og det værste man kan opleve med sin kommunikation, det er, at den er ligegyldig,” siger Niels Sterndorff.
Føtex’ overordnede tv-markedsføring har haft nogle turbulente år – startende med, at Aarhuskontoret udviklede Knolø-universet. Det holdt dog kun begrænset tid, hvorefter Envision igen kom på banen og skabte synge-konceptet.
Men i foråret gik man så til &Co med henblik på at udvikle et nyt tv-univers.
Det ændrer dog ikke på relationen til Envision.
“Envision laver ikke bare vores tilbudsaviser. Bureauet bistår med en række aktiviteter, og det vil de fortsætte med,” siger Niels Sterndorff.