Af Finn Graversen fg@kabelmail.dk

VM står for døren og det indebærer også øget aktivitet hos håndboldherrenes sponsor, der nu vil søge at lægge flere værdier ind i kendskabet. Bl.a. med nye film.

Totalkredit er særdeles tilfreds med resultaterne af sit sponsorat af de danske håndbold-herrer. Det har givet stor opmærksomhed og markant øget kendskab.

Det hjælper selvfølgelig når holdet vinder guld som ved det seneste EM, og det er nok en af årsagerne til den store aktivitet på Facebook-sitet Håndboldherrene, der har 70.000 fans og hvor 30-40 pct. er aktive.

“Vi glæder os til at give alle håndboldelskere  på Facebook de bedste muligheder for at følge truppen på nærmeste hold under VM og knytte håndbold-Danmark tættere på spillerne. Det er en relation, der er meget vigtig for os som sponsor. Og hvem ved, måske runder vi de magiske 100.000 fans inden året er omme,” siger Totalkredits marketingdirektør Ole Lund.

Men samtidig lægger han op til, at VM skal bruges til at kvalificere kendskabet mere. Danskerne skal i endnu højere grad vide, hvem Totalkredit er, og hvor man kan få Totalkredit-lån.

”Sponsoratet af håndboldherrerne  har vist sig ekstrem velegnet til at skabe synlighed omkring Totalkredits brand, og det håber vi selvfølgelig gentager sig ved VM,” siger Ole Lund og fortsætter:

“Men ud over god eksponering er det vigtigt for os, at vi kan involvere vores kunder og pengeinstitutterne  i Totalkredit-samarbejdet omkring det fællesskab, håndbolden skaber, og kommunikere om de værdier, vi har fælles med håndboldherrerne – nemlig holdånd, begejstring og vilje til at være bedst.”

I den forbindelse er der lavet to nye film med hjælp fra selskabets mangeårige bureaupartner, TBWA, der også har taget del i udviklingen på Facebook.

https://www.youtube.com/watch?v=cYr8dNKWPZg

https://www.youtube.com/watch?v=cVyadm74iLY

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club