Af Peter Engholm, journalist

DBU-sponsoren Stark tager ikke med herrelandsholdet til fodbold-VM i Qatar, men derfor kan man godt synge holdet afsted. De fik hjælp af 120 håndværkere – og bureauet.

VM i fodbold for herrer begynder på søndag, men allerede tidligt tirsdag morgen blev den første sang sunget live for landsholdet. Godt 120 håndværkere havde taget plads på en tribune foran spillerhotellet, Hotel Scandic i Kastrup, inden landsholdets afrejse.

Afsenderen var Stark, der er sponsor for landsholdet, og Mads Aagaard, der er head of marketing i Stark, siger i en pressemeddelelse:

 ”Som storsponsor for landsholdet så vi det næsten som en pligt at sende spillerne godt afsted til VM, og der følte vi, at det var den måde, vi bedst kunne bidrage på. I forhold til den seneste store EM-fest er vi jo mere på afstand denne gang, så derfor vil vi gerne gøre os ekstra umage for at skabe fodboldstemning hjemmefra.”

Han fortsætter: 

”I tæt samarbejde med Marketsquare og DBU har vi planlagt selve akten i månederne op til. Og det var vigtigt, at det var en overraskelse, så derfor har vi i bedste Olsen banden-stil haft mange møder, hvor alt blev planlagt ned til mindste detalje.”

På LinkedIn tilføjede Mads Aagaard:

”Vi plejer at invitere rigtig mange håndværkere til fodbold. Vi kommer ikke til at supportere landsholdet, når de spiller i Qatar. Det gør vi hjemmefra fra trælasten.”

“Kunne ikke bede landsholdet om at komme ud igen”
Holdet havde bygget en tribune i løbet af natten og havde seks kameraer rullende fra morgenstunden. Og derefter skulle det gå stærkt. Et konferencelokale på hotellet blev brugt som live-klippe-suite, så filmen kunne blive sendt ud så hurtigt som muligt.

Hans Troldahl, lead creative fra Marketsquare, siger:

”Vi så en mulighed for at bruge den ultimative landsholdshyldest, nationalsangen, som et overraskelsesmoment. Når man ikke kan komme på stadion, så må en del af stadion komme til spillerne. Og så var det med at holde tungen lige i munden på dagen, for der var kun ét skud i bøssen. Vi kunne jo ikke rigtig bede landsholdet om at komme ud igen”.

Eventet er startskuddet for kampagnen ‘Sammen bygger vi stemningen’, som kommer til at bidrage med stemningsbyggende initiativer under VM. 

 

 

 

 

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club