Hadede tv-reklamer har en elsket effekt

peng

Synkroniserede spots for husholdningsprodukter? Seerne hader dem – og køber produkterne. Derfor er en serie specialprodukter tilbage med budskabet om, at afløbet har brug for omsorg.

Når den engelske producent af specialprodukter til afløb, Buster, tager hul på en tre ugers tv-kampagne 1. marts, er det umiddelbart mod alle odds. For seerne elsker at hade de synkroniserede, udenlandske reklamer – særligt for husholdningsprodukter.

Men det er i lige høj grad med velberådet hu, for det var selvsamme tv-annoncering, der flyttede varer, da Buster for et år siden lancerede serien med bl.a. afløbsrens i danske medier.

“Forventningerne til den kommende tv-eksponering er høje. I de tre uger, hvor Buster blev vist på landsdækkende tv, solgte vi 6-8 gange så mange produkter som ellers. Og i flere uger efter kampagnen var salgresultaterne 3 gange større end normalt”, siger Marianne Sinkbæk, Customer Marketing Manager hos Busters danske distributør Bräuner, i en pressemeddelelse. 

Reklamebureauet X2M står bag den lokale version af Buster kampagnen:

“Reklamen er ikke lokalversioneret uden omfattende forundersøgelse og solid forståelse for det lokale marked. I Busters tilfælde skiller det atypiske slogan og den kreative udforming sig ud fra det, vi hidtil har set i samme produktkategori – bl.a. derfor blev awareness efter sidste års kampagne så stor”, siger Jimmi Kragh, Account Director hos X2M.

I år vises reklamekampagnen i uge 9-11 under sloganet “Plugholes need love too”. Sidste års film kan ses her.