Når den engelske producent af specialprodukter til afløb, Buster, tager hul på en tre ugers tv-kampagne 1. marts, er det umiddelbart mod alle odds. For seerne elsker at hade de synkroniserede, udenlandske reklamer – særligt for husholdningsprodukter.
Men det er i lige høj grad med velberådet hu, for det var selvsamme tv-annoncering, der flyttede varer, da Buster for et år siden lancerede serien med bl.a. afløbsrens i danske medier.
“Forventningerne til den kommende tv-eksponering er høje. I de tre uger, hvor Buster blev vist på landsdækkende tv, solgte vi 6-8 gange så mange produkter som ellers. Og i flere uger efter kampagnen var salgresultaterne 3 gange større end normalt”, siger Marianne Sinkbæk, Customer Marketing Manager hos Busters danske distributør Bräuner, i en pressemeddelelse.
Reklamebureauet X2M står bag den lokale version af Buster kampagnen:
“Reklamen er ikke lokalversioneret uden omfattende forundersøgelse og solid forståelse for det lokale marked. I Busters tilfælde skiller det atypiske slogan og den kreative udforming sig ud fra det, vi hidtil har set i samme produktkategori – bl.a. derfor blev awareness efter sidste års kampagne så stor”, siger Jimmi Kragh, Account Director hos X2M.
I år vises reklamekampagnen i uge 9-11 under sloganet “Plugholes need love too”. Sidste års film kan ses her.