Halbye Kaag-udbrydere gafler markant kunde

Finn Graversen
fg@kabelmail.dk

Simon Wooller og Thomas Thorstholm havde på Halbye Kaag meget med YouSee at gøre. Nu har de deres eget bureau – og har landet en af YouSees konkurrenter.

I sidste uge kunne The Orbit Agency glæde sig over flere short-lister i Creative Circle Award for bureauets arbejde for Audiofly.

I denne uge kan man så følge op med annonceringen af en ny kunde – Boxer Tv.

The Orbit Agency er stiftet sidste år af de to tidligere Halbye Kaag JWT-chefer, Thomas Thorstholm og Simon Wooller, og det giver et særligt perspektiv på at få Boxer på kundelisten. Som chefer for Halbye Kaag arbejdede de nemlig i mange år på YouSee.

Skal man være nøjeregnende, så er der dog snarere tale om en markant udvidelse af relationen til Boxer.

Udvidelse af samarbejdet

For The Orbit Agency har allerede udført digitale opgaver for selskabet. Nu er samarbejdet så blevet udvidet til at omfatte alle platforme, og dermed siger Boxer farvel til Sunrise, der har været bureau for Boxer siden selskabets indtræden på markedet tilbage i 2008.

En af årsagerne til det nye samarbejde findes i The Orbit Agencys tilgang til udvikling af kommunikation, hvor man med forskellige værktøjer sikrer, at alle kritiske beslutninger er baseret på forbrugerrespons-data. Ikke kun før eller efter kampagnen er udviklet – men som en del af selve udviklingen.

“Hos Boxer havde vi et ønske om at udvide den data-verificering, vi selv laver af digitale aktiviteter undervejs i kampagneperioder, til at omfatte materialet, før det produceres,” siger Philip Philipson, CMO, Boxer og fortsætter:

”Det fungerede så godt, at vi udvidede det til at omfatte hele vores reklame-platformsudvikling, hvorved vi minimerer risikoen for fejlskud, og samtidig får vi nyttig viden om, hvilke budskaber der virker bedst på at drive ønsket adfærd.”

Men det er ikke kun Boxers CMO, der er glad for at tale om data og effekt. Det gælder også Simon Wooller, der er kreativ direktør.

”Vores Echo EffectTM-proces er ikke en tilgang, der begrænser kreativiteten, men derimod et innovativt tankesæt, der frigør den. Den sikrer, at vi både kan følge med ændringerne i markedet og løbende kan optimere vores kommunikation til det nye forbrugermind-set,” siger Simon Wooller og fortsætter:

”Har man en dybere forståelse af, hvad der driver relationen mellem brandet og forbrugeren i den specifikke kategori, kan man løbende udvikle og opdatere sine strategier og dermed levere marketingløsninger, der kontinuerligt øger ROI.”

Større valgfrihed

Samarbejdet mellem The Orbit Agency og Boxer kommer samtidig med, at der er stor fokus på valgfrihed og fleksibilitet i forhold til tv-pakker.

Her åbner Boxer i denne måned op for det, som de ser som danskernes mest fleksible tv produkt til dato. Tv-kanaler kan vælges enkeltvist og fleksibelt.

”Boxer er en virksomhed og et brand, som både ønsker at være en markant og synlig udfordrer, men samtidig insisterer på, at fundamentet grundlæggende er menneskeligt og sympatisk. Det mærker man også i samarbejdet, og det er svært ikke at holde af,” siger adm. dir. Thomas Thorstholm og fortsætter:

”Udfordrer-positionen er mere relevant end nogensinde og en kærkommen mulighed for os at drage nytte af den solide erfaring, vi har i kategorien og med udfordrer-kommunikation.”