Af Peter Engholm 25@mail.dk

Regnskaberne har været træls læsning, men optimismen er vendt tilbage – og ordrestrømmen ligeså. En kunde udvider samarbejdet, og et EU-projekt er kommet i hus.

I forrige uge redegjorde Par No 1’s adm. dirktør, Jørgen Hansen, for endnu et otte mio. kroners underskud i bureauet. Træls, men det er “svært at træde på speederen og trække håndbremsen samtidig, når det er glat”.

Men man er fortrøstningsfuld – en følelse, baseret på en balance i økonomien siden 2. halvår 2009.

Og nu er tøjmærket Redgreen og EU-projektet Princip kommet til. Det lyder som to nye kunder, men lad os kalde det halvanden, for bureauet har gennem længere tid løst instore-opgaver for Redgreen. Nu har samarbejdet imidlertid blevet udvidet, idet Par No 1 i første omgang skal producere en præsentationsfilm, der skal være klar før sommerferien.

Bureauet skal desuden stå for kommunikationsopgaven i forbindelse med det EU-støttede projekt, Princip. Projektet er et samarbejde mellem Göteborg Stad, Aalborg Universitet, Frederikshavn Kommune, IVL Svenska Miljöinstitutet AB, Morsø Erhvervsråd, Göteborg Energi og Skedsmo Kommune i Norge – med Aalborg Kommune som projektledende part.

Princip lyder kort og præcist, men dækker over det mindre mundrette PRoactive and INtegrated Climate change In resource Planning. Formålet med projeket er bl.a. at anvise potentialet for klimasmart energiforsyning i Kattegat/Skagerrak-regionen og medvirke til at afvikle barrierer og bidrage til implementering af klimasmarte løsninger.

Projektet, der løber indtil udgangen af 2012, skal også give konkrete eksempler og løsninger på klimasmart energiforsyning og sætte lokale og regionale målsætninger op.

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club