Af Finn Graversen fg@kabelmail.dk

Kommunikationsbureauet København måtte notere både fald i bruttoavance og på bundlinjen.

Kommunikationsbureauet København har oplevet vækst fire år i træk, siden bureauet blev stiftet. Men i det seneste regnskabsår gik det ikke længere. Her blev det til fald – både i bruttoavance og ikke mindst på bundlinjen, der blev halveret.

Bureauet kan dog stadig bryste sig af et stærkt nøgletal på bruttoavance pr. medarbejder og nogle af branchens højeste lønninger. Udviklingen bekymrer da heller ikke, for bureauet er ikke sat i verden for at tjene penge.

“Som vi før har sagt, har vi ikke lavet vores bureau for at opnå vækst eller et så stort overskud som muligt. Så længe vores bureau er økonomisk sundt, og vi har frihed til at drive det, som vi ønsker, så finder vi det mere interessant at bruge vores håndværk til at påvirke det samfund, vi lever i. Det giver faktisk os alle en meget større tilfredsstillelse,” siger adm. dir. Sune Bang, Kommunikationsbureauet København til markedsforing.dk.

Han praler således med, at bureauet har hjulpet med til at reducere regeringens besparelse på ulandsbistanden fra 2,5 til 1,5 mia. kr.

Sune Bang forklarer årets resultat med en anden sammensætning af opgaver og kunder end tidligere.

Nøgletal for Kommunikationsbureauet København

  • Bruttoavance 11,0 mio. kr. -17,3 pct.
  • Bruttoavance pr. medarbejder 1,222 mio. kr. -8,1 pct.
  • Lønandel 67,7 (61,1)
  • Resultat af primær drift +1,192 mio. kr. -50,6 pct.

    Bruttoavancen er estimeret af Bureaubiz

Kommentarer

  1. Jeg ved da ikke, hvor halvsløjt det er at lave over en million, når størstedelen af andre bureauer laver mindre eller minus.

  2. Hvis der var underskud, så var det ikke halvsløjt – så var det skidt. Men når aktiviteten går tilbage og underskuddet bliver halveret, så har udviklingen været halvsløj.

  3. Finn mener naturligvis “og overskuddet bliver halveret”, Ikke “underskuddet”. Ellers har han da ret den gode mand. Det er sgu da halvsjøjt at gå 50% tilbage på overskuddet.

    God weekend

  4. Philip: Tak for korrekturlæsningen. Du har ganske ret – som det også fremgår af artiklen, så havde Kom.bur. Kbh. overskud

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club