Halvsløjt år for Sune Bang & co

Finn Graversen
fg@kabelmail.dk

Kommunikationsbureauet København måtte notere både fald i bruttoavance og på bundlinjen.

Kommunikationsbureauet København har oplevet vækst fire år i træk, siden bureauet blev stiftet. Men i det seneste regnskabsår gik det ikke længere. Her blev det til fald – både i bruttoavance og ikke mindst på bundlinjen, der blev halveret.

Bureauet kan dog stadig bryste sig af et stærkt nøgletal på bruttoavance pr. medarbejder og nogle af branchens højeste lønninger. Udviklingen bekymrer da heller ikke, for bureauet er ikke sat i verden for at tjene penge.

“Som vi før har sagt, har vi ikke lavet vores bureau for at opnå vækst eller et så stort overskud som muligt. Så længe vores bureau er økonomisk sundt, og vi har frihed til at drive det, som vi ønsker, så finder vi det mere interessant at bruge vores håndværk til at påvirke det samfund, vi lever i. Det giver faktisk os alle en meget større tilfredsstillelse,” siger adm. dir. Sune Bang, Kommunikationsbureauet København til markedsforing.dk.

Han praler således med, at bureauet har hjulpet med til at reducere regeringens besparelse på ulandsbistanden fra 2,5 til 1,5 mia. kr.

Sune Bang forklarer årets resultat med en anden sammensætning af opgaver og kunder end tidligere.

Nøgletal for Kommunikationsbureauet København

  • Bruttoavance 11,0 mio. kr. -17,3 pct.
  • Bruttoavance pr. medarbejder 1,222 mio. kr. -8,1 pct.
  • Lønandel 67,7 (61,1)
  • Resultat af primær drift +1,192 mio. kr. -50,6 pct.

    Bruttoavancen er estimeret af Bureaubiz