Af Peter Engholm 25@mail.dk

Belgien var den store overraskelse ved Eurobest 2009. Derimod var der ingen overraskelse i, at Tyskland klarede sig så godt - og tyskernes track record udløser værtskab for Eurobest 2010

Uncles kreative direktør, Per Pedersen, viste vejen, da han i eftersommeren rykkede fra Århus til Düsseldorf, hvor han nu leder Greys kreative afdeling på ca. 300 medarbejdere.

Tyskland rykker, Kreativität er kodeordet – og derfor bliver Hamburg værtsby for reklamefestivalen Eurobest 2010, der finder sted sidst på året.

“Tysk reklame har konsekvent været i den globale Top 3. Tyskland var det tredjemest prisbelønnede land ved Cannes Lions i 2009 og på en delt førsteplads ved Eurobest,” siger Phillip Thomas, direktør for Cannes Lions-organisationen, der også står bag Eurobest.

Ved Eurobest 2009, der blev afholdt i Amsterdam, deltog over 4.000 arbejder. Danske bureauer høstede ved den lejlighed 1 Grand Prix, 1 guld, 2 sølv og 3 bronze. Belgien blev Eurobests store overraskelse med 3 Grand Prix, 17 guld, 17 sølv og 12 bronze samt titlen som Årets Interaktive Bureau.

Kommentarer

  1. Du er jo helt åbenlyst helt fantastisk velinformeret – hvem du end er. Pressemeddelelsen blev sendt ud mandag eftermiddag men for dig er det alligevel sidste uges nyhed. Men når det er sagt – ja, vi har ikke skyndt os med denne historie – måske fordi vi ikke har prioriteret den ret højt og blot tænkt at den dog trods alt skulle ligge på sitet.

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club