Af Peter Engholm 25@mail.dk

Public Communication leverer holdningskampagner til det offentlige, og lever mindre profileret end den tidligere partner i Propaganda McCann er vant til.

Oven på det relativt dramatiske brud med Propaganda McCann ved årsskiftet er Hanne Schmidt kommet fra oprørt sø til roligere vande – for bureauet, hvor hun nu er tiltrådt som kreativ direktør, er det i offentligheden betydeligt mindre profilerede Public Communication.

Her siger bureaudirektør Søren Grinsted:

“Hanne er en af de få kreative, man hellere vil have som kollega end som konkurrent. Jeg har arbejdet sammen med Hanne om Kræftens Bekæmpelse i 90erne – og har sådan set savnet hende lige siden. Efterfølgende har hun bevist, at hun forstår at sætte emner, som også Public interesserer sig for, på den samfundsmæssige agenda med både humor og vid. Vi deler med andre ord værdier i forhold til, hvad vi opfatter som god kommunikation”.

Publics kunder er primært store kommuner, ministerier, styrelser, direktorater, større organisationer – og bureauet er med på adskillige SKI-lister, herunder både “mediaformidling og analyse” og “websites og elektronisk publicering”.

“Vi har ikke gået og sagt, at vi kunne levere integrerede løsninger – vi har bare udført dem, for store offentlige holdningskampagner er en samlet løsning, hvor man skulle kunne levere alle de ting, kunden efterlyser. Vi har kerneydelserne i huset og giver aldrig det strategiske og det kreative fra os,” siger Søren Grinsted.

I kalder jer et ‘holdningsbureau’ – hvad er det i forhold til et reklamebureau og et PR-bureau

“Det bedste fra begge dele. De strategisk funderede kommunikationsbureauer er gode rådgivere qua deres stærke forarbejde, men de har typisk ikke den store gennemslagskraft – dén har reklamebureauer til gengæld,” siger Søren Grinsted.

Hanne Schmidt nævner de fælles værdier – tilgangen til kunder og opfattelsen af, hvad god kommunikation er – som årsag til sin tiltrædelse hos Public.

“Store dele af reklamebranchen er i granatchok over recessionen og globaliseringen – nu tænker bureauerne i nye baner, går mere analytisk til værks og opfatter sig selv som kommunikationshuse. Dét har Public stået for i alle årene, og jonglerer mere frit med metoder og medier end de bureauer, jeg kender. På den måde har jeg fået meget forærende ved at starte her,” siger Hanne Schmidt.

Jeg kendte ikke Public – og det skyldes givetvis min manglende opdragelse …

” Det bureau, jeg kom fra, markedsførte sig og etablerede en historie. Public gør det anderledes, og kendes via arbejdet for kunderne,” siger Hanne Schmidt

Er der en del af dig, der frygter, at det bliver for stille?

“Nej. Der var svære uenigheder i mit gamle bureau. Og der er ingen tvivl om, at jeg havde brug for et voldsomt skift. Dette har alle forudsætninger for at blive fantastisk,” siger Hanne Schmidt.

 

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club