Hansen Agenda med Lotte Hansen i front har sat en ny retning for bureauet, og det har samtidig ført til, at der er ansat tre nye medarbejdere, hvor Lotte Hansen har prioriteret at få seniorkræfter tilført bureauet.
Strategien først:
”Vi har valgt at skære ind til benet og fokusere på to områder, som vi fremadrettet arbejder ud fra med vores kunder. Det er partnerskaber og agenda-setting”, siger Lotte Hansen, der stiftede Hansen Agenda i 2010.
Hun fortsætter:
“Ovenpå de to områder kommer selvfølgelig en mobiliseringsdel med fokus på SoME, men udgangspunktet er altid de to andre ting.”
Agenda-setting for Lotte Hansen betyder, at opgaven skal være at løse et samfundsproblem.
“Jeg tror på, at de modige kunder tjener flere penge og får mere indflydelse, hvis de tør adressere samfundsproblemer som en del som deres primære formål,” siger Lotte Hansen og nævner som eksempel Unilever, som meget hurtigt efter at FN meldte de 17 verdensmål ud, satte strategier for, hvordan virksomheden vil være en del af løsningen.
På partnerskabsdelen har man netop landet en stor opgave: At stå for den europæiske ESMO-kongres om kræftforskning og behandling, der i år afholdes i Danmark og hvor man forventer omkring 18.000 deltagere.
Hansen Agenda har op til konferencen samlet et partnerskab bestående af Sundhedsstyrelsen, Danske Regioner, Kræftens Bekæmpelse og onkologiselskabet.
Derudover knyttes de danske afdelinger af relevante globale virksomheder også til forberedelserne.
”Danmark har meget at byde på, når det kommer til kræftbehandling og det er er god anledning til at få vist det og konferencen falder fornemt sammen med lancering af kræftplan 4”, siger Lotte Hansen.
Bureauet fik opgaven blandt andet som følge af, at man op til Women Deliver-konferencen fik samlet et partnerskab på mere end 150 virksomheder og organisationer.
Og så til de tre nye medarbejdere, der sammen med Lotte Hansen skal føre den nye strategi ud i livet:
- Seniorrådgiver Annie Schjelde Rasmussen, der kommer fra en stilling som rådgiver hos Advice. Her har hun siden 2011 rådgivet kunder som Lederne, CBS og Dansk Røde Kors.
- Seniorrådgiver Christina Ove Holm, der de seneste tolv år har arbejdet som journalist, kommunikationsrådgiver og pressechef. Hun kommer fra en stilling som presse- og socialmedia chef på Politikens Forlag, hvor hun har haft et hold af medarbejdere under sig med ansvar for lancering af forlagets bøger.
- Rådgiver Henriette Tybjerg kommer ligesom Annie Schjelde Rasmussen fra en stilling som rådgiver hos Advice. Henriette kørte bl.a. kampagner og produktioner for Socialpædagogernes Landsforbund, LO, Energistyrelsen og Sundhedsstyrelsen. Før Advice var Henriette politisk kampagnekonsulent hos Socialdemokraterne og Digital Manager for pladeselskabet Disco:wax/Sony Music.
Derudover har Hansen Agenda to studerende ansat.