Af Peter Engholm 25@mail.dk

Det er ikke hverdagskost, at bureauet fyrer kunden. Men det er tilsyneladende netop, hvad Carmichael Lynch har gjort med kunden-gennem-31-år; Harley-Davidson.

“Du kan ikke være i et forhold i 31 år og ikke ha’ visse forskelligheder. Vi er meget taknemmelige for sådan en lang og strålende tid sammen, men vi følte bare, at vi har taget brandet så langt, som vi kan gå,” siger Doug Spong, chefen for Carmichael Lynch i Minneapolis til AdAge.

Bureauet har sagt netop sagt farvel til Harley-Davidson, der tilbage i 1979 var berygtet for sin dårlige kvalitet. Siden er mærket blevet et ikon.

“Vores afsked skyldes ikke en enkelt ting – og ikke udelukkende virksomhedens præstationer i krisen. Gennem tiden har vi støttet dem i tykt og tyndt,” siger Doug Spong.

Takket være en række nye kunder kommer det ikke til at koste medarbejdere i bureauet at sige farvel til Harley-Davidson.

Hos Harley-Davidson siger Mark-Hans Richer, chief marketing officer, at brandet har vokset sig globalt og “med en ny, større kundekreds og kulturelle muligheder har vi igennem nogen tid arbejde med en mere forskelligartet gruppe af bureau-partnere.”

Carmichel Lynchs farvel giver imidlertid ikke koncernen anledning til at finde et nyt bureau – man fortsætter i stedet med den nuværende gruppe.

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club