Med en – ifølge havnen selv – gunstig geografisk placering og en stor kapacitet i forhold til store skibe, har Kalundborg Havn gode muligheder for at udvikle sig.
Med det in mente har havnen besluttet sig for at gå i gang med at brande sig og man vil især satse på PR og public affairs.
Bent Rasmussen, havnedirektør Kalundborg Havn fortæller i en pressemeddelelse, at man efter en udvælgelsesproces, hvor tre kommunikationsbureauer var i spil, valgte at samarbejde med Ehrenberg Kommunikation.
Ehrenbergs opgave går især ud på at tiltrække de rigtige investorer og samarbejdspartnere til havnen – både på erhvervshavnsdelen og på krydstogtområdet.
”Vores opgave handler i høj grad om at brande og positionere Kalundborg Havn blandt politikere, andre beslutningstagere og interessenter. Det handler i vidt omfang om at skabe synlighed og viden om havnens aktiviteter og styrker, så Kalundborg Havn hurtigst muligt kan nå sit mål om at skabe vækst. Det er et enormt spændende projekt, som vi ser meget frem til at varetage”, fortæller Allan Sonne Sørensen, adm. direktør i Ehrenberg Kommunikation.
Brandingstrategien udrulles over de kommende år, bl.a. vil havnens kommunikationsplatforme blive mere mangfoldige, ligesom Kalundborg Havn skal spille en mere markant rolle i debatten om at få skabt effektiv infrastruktur i Danmark og Europa.