Af Pia Osbæck pia@bureaubiz.dk

Morgenmadsbrandet er ude med en kampagne, der sætter fokus på lyden af produktet. Se filmene her.

Havrefras er ude med en ny kampagne i Danmark og Sverige:  ‘Lyden af en god morgen’, og netop det har næsten af sig selv givet valget. Kampagnen kører nemlig primært i et lydbåret mediemix på både radio, tv, biograf og online video.

Bag kampagnen står Åkestam & Holst i Sverige, som også sammen med de svenske og danske Havrefras’ teams sidste år udviklede en ny visuel identet, ligesom der er designet nye emballager som svenske Silver har stået for. Den nye visuelle identitet blev udviklet efter, at Orkla i 2020 købte Havrefras fra Quaker. 

“Det har været vigtigt for os at være tro mod brandet og i stedet for at lave det hele om, så fremhæve de værdier og USP’er vi ser, at Havrefras har. Havrefras er først og fremmest et godt og nærende morgenmadsprodukt rig på fuldkorn og fibre. De sprøde havrepuder giver god og positiv energi til hele familien. Og da vi fandt, at sprødheden  er vigtigt for forbrugerne, har vi valgt at fokusere ekstra på det for at skabe en unik position i markedet,” siger senior brand manager hos Orkla Danmark, Nya Calmer.

Kampagnen kører i ugerne 17-23 og vil komme i gang igen senere på året. Det er det svenske produktionsselskab FLX, der har udviklet de to film, som ses her.

 

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club