Heartbeats udskiller sit reklamebureau og henter direktør

Peter Engholm,
journalist

Bureauets navn er endnu ikke på plads, men det er direktøren, der har både kreativ og administrativ erfaring. Den halve snes ansatte står til at få flere kolleger.

Den digitale medievirksomhed Heartbeats har de seneste par år haft et bureau, der efterhånden har omkring 10 medarbejdere og har løst opgaver for bl.a. Kaj Bojesen, Apple, Specsavers og Forsvaret.

Nu sættes der fart på væksten, og reklame- og brandingbureauet skal drives som en selvstændig forretning sidestillet mediet. Til at organisere og drive denne vækst har Heartbeats ansat en direktør i form af Peter Stenbæk.

Han kommer senest fra Egmont Story House-bureauet The Story Laboratory, hvor han var kreativ direktør. Forinden var han medstifter af Cosmic People og før det partner og kreativ direktør i We Love People, hvor han også sad som CEO et par år.

Peter Stenbæk kender Heartbeats i forvejen, dels som medlem af mediets advisory board, dels – sammen med Ditte Giese – som vært i podcasten Bollemusik.

Nu skal han – fra 1. november – være direktør for bureauet, der hidtil har været ledet af Le Gammeltoft, stifteren af Heartbeats og CEO, og af Christine Faarbæk, der er COO i Heartbeats. De vil fortsat være inden over bureauets ledelse sammen med Peter Stenbæk.

Bureauet har hidtil heddet Heartbeats Agency, men har endnu ikke fået sit eget rigtigenavn. Det kommer ret snart, og det skal dele værdier med Heartbeats. Det slår både Le Gammeltoft og Peter Stenbæk fast: Bureauet er født i samme ånd – et bureau, ”der kan fortælle historier, så hjertet banker og tårerne triller”, hedder det i en pressemeddelelse.

”Heartbeats’ værdier rammer mig rent. Jeg glæder mig til at arbejde med den kultur og udvikle nye måder at få den ud på sammen med Le og resten af holdet,” siger Peter Stenbæk.

Le Gammeltoft tilføjer:

“Jeg har kendt Peter Stenbæk i mange år – som et fantastisk kreativt og musikalsk menneske, men allermest som en iværksætter, jeg har set op til. Peter er flere gange lykkedes med at bygge virksomheder med stærk kultur og lidenskab i en branche, der ellers er styret af timeregistrering og med et lidt broget rygte”.

Heartbeats er en del af Aller-koncernen.