Heineken fupper mænd, der fupper kvinder

Peter Engholm
25@mail.dk

Bryggeriets nye film, The Cliché, lægger op til, at mænd vil gå langt for at se fodbold sammen med ligesindede – altså andre mænd. Så det får de lov til …

På en restaurant i São Paulo, Brasilien, fik nogle mænd – der hver især var ude med kæresten – et tilbud på menuen, de ikke kunne modstå:

”Vil du gerne have fri til at se Champions League-finalen til en Heineken-fest? Giv din kæreste et weekend-ophold på dette spa-sted”

Den chance griber fyrene og improviserer grunde til, hvorfor hun sådan trænger til et spa-ophold – ”Jeg har brugt lang tid på at undersøge det,” lyder det skamløst fra en af dem.

Kæresterne bider på krogen, og drengene kommer afsted til festen – og bliver udstyret med øl og plantet i en sofarække til den store fest.

Det er en kliché, og det er netop titlen på filmen … der imidlertid har en anden morale, i form af spørgsmålet til mændene: Har du nogensinde overvejet, om hun måske kan lide fodbold lige så meget som dig?.

Måske er der mere, kvinder godt forstår? Og filmen får en drejning – og én til, til sidst.