Af Pia Osbæck pia@bureaubiz.dk

Den hollandske ølproducent bruger danske kendisser i Instagram-kampagne.

Med EM-taglinen Enjoy the Rivalry starter Heineken i dag en dansk kampagne, som Splay One har udviklet og eksekverer.

Fremfor at spørge eksperterne om deres strategier og forudsigelser i forhold til EM-kampene, har den hollandske ølproducent sendt journalisten Thomas Skov på gaden for at få danskernes input til, hvordan Danmark kommer til at drible sig til sejren.

Hver gang støder han ind i ”de mest inkarnerede fans”, som er komikeren Melvin Kakooza og DR-satirikeren Martin Johannes.

De to har tidligere lavet en sketch, hvor de spilllede danske fans, der tog til København fra Jylland for at fejre folkelige begivenheder som håndboldsejr og Kronprinssesse Marys fødselsdag. Men dengang var landet lukket og de måtte stå helt alene på Rådhuspladsen og foran Amalienborg.

Kampagnen består af en 3-episoders comedy Instagram-serie. En episode på hver af de tre deltagendes Instagram-profil, startende med Thomas Skovs fredag eftermiddag som opvarmning til Italien-Tyrkiet kampen. De to næste bliver offentliggjort op til henholdsvis Danmarks kamp mod Belgien og mod Rusland.

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club