Af Peter Engholm 25@mail.dk

Peter Schmidt, tidligere PeopleGroup og iMotions, skal dele tjansen med stifter Jakob Langemark. Samtidig rokeres der i partnerkredsen.

“Jeg bruger for meget tid på det administrative – budgetter, regneark og lønforhandlinger – og ikke nok tid på det, jeg er allerbedst til: “Konceptudvikling og iværksætteri “.

Stifter og adm. direktør i Hello Group, Jakob Langemark, træder derfor et skridt til side for at dele posten med Peter Schmidt, der tiltræder 1. september.

Og der er rigelig af direktør-erfaring at trække på: Peter Schmidt kommer fra softwarevirksomheden iMotions, hvor han i et år var COO med ansvar for den europæiske forretning. Forinden havde han været havde syv år i PeopleGroup, senest som adm. direktør i SoftwarePeople, som han forlod, da selskabet – sammen med AdPeople og GraphicPeople – blev solgt til WPP Group for at blive en del af bureauet Enfatico.

Før PeopleGroup var Peter Schmidt fem år hos Fremfab som direktør.

“Peter Schmidt og jeg kommer til at fordele opgaverne, og hans rolle bliver mere den administrerende, mens jeg tager mig af content-delen, konceptudvikling, design, copy og informationsarkitektur,” siger Jakob Langemark.

Peter Schmidts tiltrædelse markerer også et skift i Hello Group, der på ledelsesplan bliver lidt mindre ‘Group’.

“Jeg var i knap fem år medejer af Adtomic , der var temmelig topstyret. Da jeg så for tre år siden startede Hello Group, var tilgangen mere demokratisk – med mange partnere. Det vil der fortsat være, men nu gør vi den daglige ledelse mere professionel og hardcore,” siger Jakob Langemark.

I den forbindelse indtræder Peter Schmidt som partner i bureauet, mens Kim Jong Andersen udtræder af ejerkredsen, men fortsætter som bureauets kontaktdirektør.

Kim Jong Andersen siger i den forbindelse:

“Som mindretalsaktionær synes jeg, det er naturligt, at jeg afhænder min aktiepost til Peter givet den rolle, han skal spille. Jeg vil gerne koncentrere mig om at udvikle forretningen sammen med Jakob, og det ønske får jeg opfyldt, når jeg ikke længere skal bruge tid på ejerskabsforhold.”

Kommentarer

  1. Det lyder noget kryptisk med den udmelding omkring udtrædelsen af ejergruppen!

    Hvorfor er det lige præcis, at han som mindretalsaktionær skal afhænde sin ejerandel?

    Skulle der i stedet have stået, at han vælger at sælge sin ejerandel? Det ville da give mere mening…

  2. Kryptisk er det ikke, hvis man kender bagmændenes umodne egoer. Der er kun midlertidig plads til andre end dem selv.

  3. Det er klart en diskussion værd om hvorfor omrokeringer sker. Men giv jer til kende i stedet for at være anonyme. Ikke sandt!

  4. @Soren Kenner:

    Jeg har ingen relation til sagen eller de implicerede. Jeg studser bare over udmeldingen.

    Hvorfor er kontaktdirektøren blevet medejer i sin tid? Hvor meget tid bruges der på ejerskabsforholdene som mindretalsaktionær?

    Hvorfor bliver hele ejerskabskredsen ikke blot kollektivt udvandet for at gøre plads til direktøren?

    Jeg har svært ved at se det “naturlige” i at afhænde en ejerandel af et velfungerende firma, hvor man selv er ansat. Hvis vedkommende har fundet et nyt job inden årets udgang, giver alting måske sig selv?

  5. Fra ordbogen:

    Tomme tønder buldrer mest.

    Betydning:

    • udtryk for, at den, der i særlig grad råber højt og påkalder sig alles opmærksomhed, ofte slet ikke har klare grunde for sine udtalelser

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club