Af Finn Graversen fg@kabelmail.dk

Det digitale bureau arbejder på at blive et bredere kommunikationshus, og er fortsat på jagt efter nye medarbejdere.

På toppen står en stigende aktivitet. På bundlinjen står et mindre overskud.

Forklaringen er meget enkel: Hello Group har investeret i medarbejdere, og derfor er lønkontoen steget mere end bruttoavancen.

“Vi har gennem de senere år arbejdet på at udvikle os fra et bureau med en stor systemudviklings-afdeling til et mere bredt funderet kommunikationshus. Det har krævet investeringer i bl.a. kreative og plannere. Men at hente den slags folk ind samtidig med en intern omstillingsproces gør det lidt mere langsommeligt at få de nye folk omsat til bruttoavance,” siger COO Peter Schmidt.

Den faldende bundlinje ændrer dog ikke på, at bureauets nøgletal ligger på et fornuftigt niveau. En overskudsgrad på 7,6 er ikke prangende – men heller ikke langt fra branchens gennemsnit.

Regnskabet er afsluttet før et udfordrende efterår for alvor meldte sig på banen, men Hello Group hører ikke til dem, der klager, og er derfor fortsat på udkig efter folk.

“Vi er konstant på udkig efter folk, der kan levere et højt kreativt niveau i spændingsfeltet mellem den gamle og nye verden. Der er ikke mange af dem, så når vi finder dem, så ansætter vi dem,” siger Peter Schmidt.

Han fortæller videre, at bureauet også har oprustet med en egentlig salgs- og new bizz ressource.

“Det har givet gode resultater, så indtil videre skal vi ikke klage,” siger Peter Schmidt.

Nøgletal for Hello Group

  • Bruttoavance 24,8 mio. kr. +9,6 pct.
  • Bruttoavance pr. medarbejder 855.172 kr. -5,5 pct.
  • Lønandel 69,4 (65,2)
  • Resultat af primær drift +1,879 mio. kr. -12,1 pct.

Bruttoavancen er estimeret af Bureaubiz

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club