Hello Group slap godt fra at miste sin største kunde

Finn Graversen
fg@kabelmail.dk

Bureauet er lykkedes med at erstatte tabet og har nu forrygende travlt med mere varierede opgaver.

Umiddelbart ser tallene i Hello Groups seneste regnskab for 2012/13 ikke prangende ud – især ikke når man tager i betragtning, at digitale bureauer i disse år er vokset markant.

Alligevel er Hello Groups ledelse tilfredse – og det er der en god grund til. Bureauet mistede i løbet året Saxo Bank, der var dets største kunde.

“Saxo Bank fyldte meget, og det ramte os ret hårdt. Så det har krævet en kæmpe indsats fra alles side i forhold til at omstille bureauet og gå på jagt efter nye kunder, og det er lykkedes. Så på den baggrund er vi tilfredse med regnskabet,” siger direktør Peter Schmidt.

Selvfølgelig måtte der godt stå et større plus på bundlinjen – men der står dog et fornuftigt overskud oven på et krævende år. Og fremtiden ser god ud, så tilfredsheden rækker længere end blot at være lykkedes med en omstilling.

“Vi har aldrig haft så travlt før som nu – i hvert fald ikke i de år jeg har været med i bureauet. Og der er tale om en anderledes kundesammensætning, hvor vi arbejder med mere varierede opgaver end vi gjorde før. Så fremtiden tegner ret godt,” siger Peter Schmidt.

Nøgletal for Hello Group

  • Bruttoavance 24,611 mio. kr. -0,7 pct.
  • Bruttoavance pr. medarbejder 848.655 kr. -4,1 pct.
  • Lønandel 61,2 (60,2)
  • Resultat af primær drift +1,008 mio. kr. -46,4 pct.