Hello Monday åbner i Miami. Af personlige årsager

Pia Osbæck
pia@bureaubiz.dk

Et af de mest prisvindende bureauer herhjemme, der også har en god økonomisk medvind, åbner nu sit andet kontor i USA. Beslutningerne er taget ud fra kærlighed og familiemæssige årsager.

Man siger, at omkring 80 procent af alle beslutninger er irrationelle.

Således er det ikke nødvendigvis strategiske overvejelser, der kom i første række bag Hello Mondays beslutning om at åbne kontor i Miami.

Det er fjerde kontor for Hello Monday, der i Bureaurapporten er det seneste års mest prisvindende bureau herhjemme – et bureau, der samtidig gør det godt økonomisk; med en fremgang på godt 40 pct. i bruttoavance og et overskud på godt et par millioner.

Men beslutningen om at åbne i Miami er ikke baseret på økonomiske overvejelser. Den er helt og aldeles personlig, ligesom det var tilfældet, da bureauet slog dørene op til sit første kontor i USA, nærmere bestemt New York.

Det er Andreas Anderskov, partner i Hello Monday, der melder åbent ud om bureauets aktuelle udvidelse på det amerikanske marked.

“Jeg arbejdede i New York i 2007, hvor jeg mødte min amerikanske kæreste, som nu er min kone. Efter et år i Aarhus i 2008, startede jeg Hello Monday op i New York i 2009, fordi langdistanceforhold ikke duer i længden. Beslutningen om New York var for kærligheden, “ siger Andreas Anderskov og fortsætter:

“Beslutningen om nu at åbne i Miami er truffet for at komme tættere på min kones familie, der bor i Miami. Min familie bor i Danmark, så vi kommer til at dele vores tid mellem Miami og København. “

Selv om beslutningen om at åbne kontor i henholdsvis New York og Miami er personlig, betyder det ikke, at den ikke også kan være forretningsmæssig fornuftig.

“Miami er det næststørste start-up sted i USA – kun overgået af Silicon Valley, og USA har i det hele taget været en god ide for Hello Monday,” siger Andreas Anderskov.

Han tiføjer:

”New York-kontoret har bevist, at det er relevant for os at være til stede på det amerikanske marked. 85 procent af vores kunder er internationale, heraf er 75 procent amerikanske.”

Nogle af de kunder, som bureauet arbejder med, er Museum of Modern Art, Google, YouTube og NASA. (har fjernet herunder, da NASA ikke er under Google)

Udover New York og Miami har Hello Monday kontorer i København og Aarhus med i alt 37 ansatte.