Af Pia Osbæck osbaeckpia@gmail.com

Årets absolut største kreative pris udfordrede konditionen hos vinderne. Mere end 70 gange blev de kaldt på scenen, da Creative Circle uddelte awards i Vega i København. Se alle vinderne - bureauer og annoncører - her.

Sune Bang fra Kommunikationsbureauet København var vært ved Creative Circle Award og entrerede scenen i fodboldherrernes landsholdsdragt til tonerne af Der er et yndigt land.

”Fodbold-VM er det største for Danmark, og her sidder de største inden for reklame,” sagde Sune Bang for at drage en parallel til sin klædedragt.

Aftenens største inden for reklame viste sig at være &Co, der med ikke færre end 16 cirkler – heraf 6 af guld – blev ikke blot det mest vindende bureau i Advertising-kategorien, men også det mest vindende bureau i det hele taget.

Det er især arbejderne for TV2 med Alt det vi deler og Kræftens Bekæmpelse og Trygfondens Help A Dane, som gav &Co de mange priser.

Næstmest vindende bureau blev Robert/Boisen & Like-minded med 6 cirkler – heraf 2 guld – og det gav også en plads som det mest vindende bureau i Direct-kategorien.

I Digital kunne Spring/Summer gå hjem som det mest vindende bureau, og i Design var det Urgent Agency, der tog titlen.


Urgent Agency løb med to priser (Kilde: Facebook).

Se hele vinderlisten nedenfor.

De mest vindende kunder
På kundesiden løb Kræftens Bekæmpelse & TrygFonden med flest priser både totalt, og inden for henholdsvis Advertising- og Direct-kategorierne, mens Simply Chocolate fik flest priser i Digital og Designmuseum Danmark i Design.

Martin Werner hædret
Creative Circles formand, Dorte Nielsen, uddelte årets Creative Achievement Award til Martin Werner for at højne det kreativ niveau og for sit sublime håndværk.

Martin Werner kunne ikke være tilstede, da han var i Tokyo, men fik beskeden overrakt pr. video og sagde til Dorte Nielsen, at prisen betød alt, og at han var meget stolt af den.

Nr. 2 løb med præmien til Creative Circle Champion i stedet for vinderen
Creative Circle havde søsat en konkurrence, hvor man kunne gætte på hvem, der vandt i 15 kategorier. Vinderen blev lovet en plads i næste års CCA jury, et rejsegavekort til Spies på 5.000,- kr og to billetter til kreativitetskonferencen THIS.

To deltagere havde det samme antal rigtige vindere. Det var Rasmus Saaby og Christoffer Boas. Men Rasmus Saaby havde alle rigtige i flest kategorier og var derfor den endelige vinder.

Måske løb euforien af med Sune Bang, i hvert fald spurgte han salen om Christoffer Boas skulle have præmierne, fordi Rasmus Saaby ikke var tilstede – og det lød det til, at man syntes fra salen. Så sådan blev det.

Der var også annonceret en præmie til taberen. Den – måske tvivlsomme ære – tilfaldt Camilla Mathilde Pedersen, der kun havde gættet 4 vindere ud af 81. Til gengæld var hun så heldig at vinde en plads på Reklamelinjen.

YCCA
Også de unge reklamefolk blev hædret på aftenen. Vinder af film-kategorien blev Thomas Jørgensen Parastatidis og Magnus Mynderup-Bjørnshave med casen Forstår det ikke. I Advertising løb Marie Frederiksen og Cecilie Jelstrup Larsen (Uncle Grey) med sejren med casen Sociale Medier Skader Hjernen. Simone Weilborg og Sofie Saietz Bergstrand vandt Digital-kategorien med casen Armslængdereglen. Og Marie Kjær Aarestrup Jensen (Kontrapunkt) og Jonas Hjorth vandt Design-kategorien med casen Vi synliggør det usynlige.

Her er vinderne af Creative Circle Awards (bureau, annoncør, case):

Corporate Identity
SØLV: Kontrapunkt, Ørsted, Ørsted Brand Design

Rebrand/Corporate Identity
GULD: Urgent.Agency, Designmuseum Danmark, Designmuseum Danmark

Corporate Print
GULD: Uncle Grey, Bolia, Bolia – Brandbook

Product Print
SØLV: Uncle Grey, Bolia, Bolia, Lookbook

Editorial
SØLV: Spine Studio, Booklab & Jan Grarup, And Then There Was Silence

Packaging/Non-food
GULD: CP+B Copenhagen, Tuborg, Beer Plugs

Print
SØLV: Hjaltelin Stahl, Ikea, Lack Friday

Outdoor
SØLV: Fireball, Live Nation Denmark, Copenhell Busbagside
SØLV: &Co./NoA/&Co Productions, Kræftens Bekæmpelse & Trygfonden, Help A Dane

Outdoor/Special built
SØLV: Robert/Boisen & Like-Minded & Gobschmack, Anthon Berg, The Generous Wall

Visual Effects 
SØLV: Flemming Christensen og Nord DDB for Roskilde Festival, Klubrå

Animation
SØLV: Gonzalo Allende og Bente Laurenz Jacobsen og Hydralab og Brandhouse for Interflora, Melting Hearts
SØLV: Victor Hansen og Charlie Tango for SnappCar, SnappCar

Illustration
GULD: Orbit Red, Dynaudio Music, Dynaudio Music World Wide Illustration Series
SØLV: Surachai Puthikulangkura og Mindshare for Dyrenes Beskyttelse, Hvis bare grise var høns

Social Media Singles
GULD: &Co/NoA, & Co Productions og Moland Film, TV 2, Alt det vi deler
SØLV: &Co/NoA, & Co Productions og Honeytrap Film, Rådet for Sikker Trafik, Filips Far

Film/Cinema & TV
GULD: &Co/NoA, & Co Productions og Moland Film, TV 2, Alt det vi deler
BRONZE: &Co./NoA og & Co. Productions, Københavns Kommune, Spis det hele – Ostefilm

Film/Online
SØLV: &Co./NoA og &Co. Productions, Kræftens Bekæmpelse og Trygfonden, Help A Dane
SØLV: Robert/Boisen & Like-minded og Gobsmack, Kræftens Bekæmpelse & TrygFonden, Spritstiv Speeddate

Posters, POS & Ambient
SØLV: Saatchi & Saatchi og Konstellation + Republica, Alternativet, Håb i Mørket

Art Direction
BRONZE: Nicolai Dimon og Hjaltelin Stahl for Greenpeace med Warhead

Photography/Stills 
SØLV: Morten Bengtsson og Kommunikationsbureauet København for Københavns Kommune, Genbrug er guld

Content Driven Campaigns
GULD: &Co/NoA, & Co. Productions og Moland Film, TV 2, Alt det vi deler
SØLV: Advice, Sundhedsstyrelsen, But Why

Social Driven Campaigns
GULD: Robert/Boisen & Like-minded og Gobsmack, Kræftens Bekæmpelse & TrygFonden, Spritstiv Speeddate
SØLV: &Co/NoA, & Co. Productions, Honeytrap Film, Rådet for Sikker Trafik, Filips Far

PR Driven Campaigns
GULD: &Co./NoA og &Co. Productions, Kræftens Bekæmpelse og Trygfonden, Help A Dane
SØLV: Mensch, Sansir & Ehrenberg Sørensen Kommunkation, Visit Faroe Islands & Atlantic Airways, Faroe Islands Translate

Corporate Sites & Apps
SØLV: Spring/Summer, North-East Venture, North-East Venture

Commerce Sites & Apps
GULD: Spring/Summer og Unfold the Umbrella, Simply Chocolate, Unwrapping Simply Chocolate

Product Sites & Apps
GULD: Spring/Summer og Unfold the Umbrella, Simply Chocolate, Unwrapping Simply Chocolate
SØLV: Hello Monday, Essential Products, Essential Products

Informational Sites & Apps
SØLV: Norgram og Relax, we are the good guys, Space10.

User Interface Design
GULD: Pelle Martin og Julie Muckensturm og Spring/Summer, Simply Chocolate, Unwrapping Simply Chocolate
SØLV: Rikke Hindborg, Sarah Christiansen, Johnne Bruun Rasmussen, Esben Colstrup Hindhede og Jerome Bodin og Hello Monday for Essential Products med Essential Products

User Experience Design
GULD: Sebastian Gram og Mathias Høst Normark og Norgram, Space10, Twnkls, Plan8 og Set Snail for Ikea med Ikea Place
SØLV: Emil Bjerregaard Juul og Jonas Emmertsen og Hello Monday for Handicap International & Witness Change med In My World

Data Driven
BRONZE: Robert Boisen & Like-minded og Gobsmack, Kræftens Bekæmpelse og Trygfonden, Spritstiv Speeddate

Activation
SØLV: Mensch, Sansir & Ehrenberg Sørensen Kommunikation, Visit Faroe Islands & Atlantic Airways, Faroe Islands Translate

Cross Channel
SØLV: &Co/NoA og &Co. Productions, Kræftens Bekæmpelse og Trygfonden, Help A Dane

Loyalty
BRONZE: CP+B Copenhagen, Carlsberg, Red Hops

Self-promotion
SØLV: August Laustsen, August Laustsen, Emerih

Small Business Identity
SØLV: Re-public, Hafina-Hallen, All fund and games

Poster Design
GULD: Studio C, Michelin Stars, Michelin Stars

Type Design
GULD: Urgent.Agency, Designmuseum Danmark, Flexibility

Packaging/Food
GULD: Pearlfisher, Interflora Danmark, Orangeri chokolade fra Interflora
SØLV: Bold Scandinavia, Garden Theory, Garden Theory, Packaging Development

Digital Driven Campaigns
SØLV: Mensch, Sansir og Ehrenberg Sørensen Kommunikation, Visit Faroe Islands & Atlantic Airways, Faroe Islands Translate
BRONZE: Mindshare, Dove, Image_Hack

Technology Driven Promo & Activation
SØLV: Molamil, DR, DR FaceBeat

Use of Technology
GULD: Norgram og Space10, Twnkls, Plan8 og Set Snail, Ikea, Ikea Place
SØLV: Hello Great Works/NoA og Greener Pastures, Coop Danmark, Bip & Betal self-scan service

Digital Service & Utilities
SØLV: Norgram, Space10 Twnkls, Plan8 og Set Snail, Ikea, Ikea Place
BRONZE: Hello Great Works/NoA og Greener Pastures, Coop Danmark, Bip & Betal self-scan service

Digital Brand Experience
SØLV: Vice/Virtue, Vice, Like What You Hate

Film/Shareable Content
GULD: &Co/NoA, & Co. Productions og Moland Film, TV 2, Alt det vi deler
BRONZE: Advice og The Woerks, Sundhedsstyrelsen, But Why – Muren

Film/Branded Content
SØLV: Uncle Grey, Fleggaard, Lige Over Grænsen
SØLV: &Co/NoA, & Co. Productions og Moland Film, TV 2, Alt det vi deler

Copywriting 
SØLV: Johan Køhler og &Co./NoA og & & Co. Productions for Kræftens Bekæmpelse og Trygfonden med Røgfri Fremtid – Nej
BRONZE: Johan Køhler og &Co/NoA og Moland Film for TV 2 med Alt det vi deler

Direction
SØLV: Ulaa Salim og Advice og The Woerks for Minister for ligestilling, Karen Ellemann med Vold kan forekomme
SØLV: Martin De Thurah og Epoch Films og Bartle Bogle Hegarty for Sony Playstation, Playstation the King

Events
SØLV: Nord DDB, McDonald’s, Pride Buns
SØLV: Hjaltelin Stahl, Ekstra Bladet, The Boobless Babe

Integrated Campaigns
GULD: &Co./NoA og &Co. Productions, Kræftens Bekæmpelse og Trygfonden, Help A Dane
SØLV: Robert Boisen & Like-minded og Gobsmack, Kræftens Bekæmpelse og Trygfonden, Spritstiv Speeddate

Creative Effectiveness
GULD: Robert/Boisen & Like-minded og Gobsmack, Spies, Do it forever – En effektiv trilogi med en happy ending

Creative Impact
SØLV: &Co./NoA og &Co. Productions, Uitch I Scratch, Rådet for Sikker Trafik, Nederen Forældre

 

Årets mest vindende bureau

Advertising: & Co. / NoA

Digital: Spring/Summer

Design: Urgent.Agency

Direct: Robert/Boisen & Like-minded A/S

Årets mest vindende kunde

Advertising: Kræftens Bekæmpelse & TrygFonden:

Digital: Simply Chocolate

Design: Designmuseum Danmark

Direct: Kræftens Bekæmpelse & TrygFonden

 

Antal cirkler:

& Co: 16 (6 guld, 8 sølv, 2 bronze)

& Co Productions: 14 (6 guld, 8 sølv)

Robert/Boisen & Like-minded: 6 (2 guld, 3 sølv, 1 bronze)

Moland Film: 6 (4 guld, 1 sølv, 1 bronze)

Gobsmack: 5 (2 guld, 2 sølv, 1 bronze)

Norgram: 4 (2 guld, 2 sølv)
Spring/Summer: 4 (3 guld, 1 sølv)

UncleGrey: 3 (2 guld, 1 sølv)

Hjaltelin Stahl: 3 (2 sølv, 1 bronze)

Advice: 3 (2 sølv, 1 bronze)

Hello Monday: 3 (sølv)

Ehrenberg Sørensen Kommunikation: 3 (sølv)

Mensch: 3 (sølv)

Plan8: 3 (2 guld, 1 sølv)

Space10: 3 (2guld, 1 sølv)

Sansir: 3 (sølv)

Set Snail: 3 (2 guld, 1 sølv)

Twnkls: 3 (2 guld, 1 sølv)

CP + B Copenhagen: 2

Urgent.Agency: 2 (guld)

CP+B Copenhagen: 2 (guld, bronze)

Greener Pastures: 2 (sølv, bronze)

Hello Great Works: 2 (sølv, bronze)

Honeytrap: 2 (sølv)

Nord DDB: 2 (sølv)

The Woerks: 2 (sølv, bronze)

Unfold the Umbrella: 2 (guld)

Mindshare: 2 (sølv, bronze)

Orbit Red: 1 (guld)

Kommunikationsbureauet København: 1 (sølv)

Konstellation & Republica: 1 (sølv)

Kontrapunkt: 1 (sølv)

Spine: 1 (sølv)

Fireball: 1 (sølv)

Bartle, Bogle Hegarty: 1 (sølv)

Bold Scandinavia: 1 (sølv)

Brandhouse: 1 (sølv)

Charlie Tango: 1 (sølv)

Epoch Film: 1 (sølv)

Molamil: 1 (sølv)

Pearlfischer: 1 (guld)

Re-public: 1 (sølv)

Relax, We are the Good Guys: 1 (sølv)

Saatchi & Saatchi: 1 (sølv)

Studio C: 1 (guld)

Uitch I Scratch: 1 (sølv)

Virtue: 1 (sølv)

 

 

 

 

 

Opgradér til BureaubizPro og bring dig og dine kollegaer i front med vigtig viden om bureaubranchen.

Kom på forkant med vigtig viden om bureau- og marketingbranchen. Skriv til britta@bureaubiz.dk og få et godt tilbud. Du kan også ringe på  71 74 79 91

Med Bureaubiz Pro får du:

  • Bureaurapporten trykt og digitalt
  • BureauNyt
  • PersonNyt
  • Bureaubattle
  • Bureaukalenderen
  • Brancheanalyser
  • Udbudsvagten
  • Fuld adgang til Bureaubiz.dk
  • Årligt gå-hjem-møde
Køb nu

Kommentarer