Af Peter Engholm 25@mail.dk

En trio af geshæftige seniorfolk – med fortid på bl.a. Revolt, Vice og Hello Group – har netop åbnet eget bureau. Første opgave er for fitness dk.

Den Danske Ordbog har denne definition på Geschæft: ’Forretning el. aktivitet, hvor varer købes og sælges’.

Nu er Geschæft også navnet på et kreativt bureau, der har slået dørene op i en tidligere trikotagefabrik på Islands Brygge i København – det sker samtidig med, at fitness dk omtaler bureauets indsats i kædens aktuelle kampagne (se artikel her).

Bag Geschæft står en partner-trio bestående af

  • Benjamin Bang, kreativ direktør
  • Nicoline La Cour, kontaktdirektør
  • Alexander Michael, Head of Activation

Trioen kender hinanden fra ledelsen i Revolt, der er bureau for bl.a. det nye teleselskab Plenti samt Danske Bank, Meny og Cloetta.

Geschæft-partnerne har også en del andre bureauer på cv’et – herunder McCann og Hello Group for Nicoline La Cours vedkommende, mens Benjamin Bang – før ankomsten som kreativ direktør til Revolt i det tidlige forår – var Associate Creative Director hos Vice og før det hos Konstellation i et par år.

”Geschæft opstår som en naturlig følge af, at de rigtige mennesker møder hinanden på det rigtige tidspunkt. Vi har god tillid til hinanden både fagligt og personligt, og supplerer hinanden fremragende. Der er god stemning,” siger Benjamin Bang.

Det nye bureau slår på at være ”seniorfolk, der leverer medieneutrale løsninger”. Benjamin Bang uddyber:

”Vores fag er koncept og projektstyring, så vi kommer sammenhængende fra problemstilling, til løsning til implementering. Kunderne har en indgående viden til deres konkurrencesituation, så vi går ydmygt og nysgerrigt til opgaven. Det udmønter sig oftest i en masse spørgsmål, vi ikke er for fine til at stille. Der er ingen filosofi andet end kærlighed til håndværket og et ønske om samarbejde fremfor at ’sælge ting ind’.”

Tager vi fat i ordbogen på ny, så betyder Geschæftig at være ’Stærkt optaget af at påtage sig og udføre (arbejds)opgaver’.

Nicoline La Cour modererer denne udlægning:

”Det handler ikke om vækst, men om at have overskud til personligt at gøre det rigtige for vores kunder. Og deres kunder i øvrigt. Vi er p.t. åbne for to kunder mere, der er i fitness dk-klassen – dvs. søde, modige og interesserede i et længere samarbejde. Geschæften er åben.”

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club