Se bureauet, der skal lancere telemillionærers nye teleselskab

Peter Engholm
25@mail.dk

Plenti, stiftet af erfarne tele-iværksættere og -millionærer, varmer op til en lancering med ’et massivt tryk’. Teleselskabet har allieret sig med et gazelle-reklamebureau.

For halvanden måned siden tog et nyt teleselskab det første skridt frem i offentligheden. Navnet er Plenti og bag står et par erfarne herrer ud i kunsten at starte teleselskaber.

Både Peter Mægbæk og Morten Strunge har nemlig tjent millioner på at stifte, markedsføre og siden sælge teleselskaber med succes; hhv. Fullrate og Onfone.

Plenti lancerede i januar en nedtælling, der peger frem mod 1. april kl. 11. Men markedsføringen er gået i gang nu, og teleselskabet har således også valgt det reklamebureau, der skal hjælpe.

Den første markedsføring sker bl.a. med outdoor-budskaber som ’Kan et teleselskab pirre fantasien?’, og Plenti lægger op til at være ’Danmarks nye underholdningstjeneste, hvor du får adgang til masser af digitale tjenester og et mobilabonnement til én samlet stærk pris’.

Bureauet er Revolt, der er på Børsens gazelleliste, og var det hurtigst voksende reklamebureau i den seneste rapport fra Bureaubiz.

Valget kommer måske ikke som en stor overraskelse. Revolt samarbejder i forvejen med den digitale bogtjeneste Mofibo, som er stiftet og ledet af Morten Strunge. Og Revolt minder desuden i størrelse og sit kommunikative afsæt om dét bureau, Onfone i sin tid entrerede med, nemlig Dreyer & Kvetny.

”Revolt kommer ud af en tekst-verden og har tidligere været PR-bureau. De er stærke både strategisk og kreativt, og de var gode til at læse vores input i første hug,” siger CEO i Plenti, Peter Mægbæk.

Han oplyser, at selskabet også talte med andre bureauer, før valget faldt på Revolt.


”Det kræver også noget af et bureau at have os som kunde. Man skal ikke have mange fine fornemmelser, for vi har en stærk holdning til tingene, blander os meget og involverer os hele vejen igennem processen,” siger Peter Mægbæk.

Plenti og Revolt har været ude at skyde reklamefilm, der skal bruges i lanceringen.

”Vi kommer ud med et massivt tryk – der bliver ingen slinger i valsen i markedsføringen, hvor vi især vil gå på tv,” siger Peter Mægbæk og tilføjer:

”Det er lidt oldschool, måske, men når du skal skabe kendskab – og vores er på omkring 0 lige nu – så er klassisk massekom centrale elementer for os. Vi er ikke dér, hvor vi med en digital indsats kan komme hurtigt og hårdt ud.”

Som den indledende kommunikation antyder, agter Plenti ikke at gå udpræget taktisk til værks.

”Uden at gå i detaljer kan jeg allerede nu sige, at vi ikke kommer til at ligne den kommunikation, vi kender fra de øvrige teleselskaber, der tæller tale-timer og flytter rundt på data-pakker. Vi kommer til at sætte en anderledes content-agenda,” siger Peter Mægbæk.

Følger Plenti den linje, som særligt Onfone lagde, vil løftet et ‘massivt tryk’ blive holdt. Onfone var en udpræget reklame-case, der – med Lars Bom som central figur – trak betydelig opmærksomhed.

Mens vi venter på Plenti-lanceringen, kan vi se en af Lars Bom og Onfone-filmene: