Mød Orchestras nye partnere

Pia Osbæck
pia@bureaubiz.dk

En stærkere fællesskabsfølelse, opfyldte drømme og et holistisk syn på bureauets arbejde. Orchestras nye partnere, “den næste generation”, sætter her ord på den første tid som medejere – og på deres ambitioner på bureauets vegne.

For nylig offentliggjorde mediabureauet Orchestra, at man har købt de fire bureauer ud, der var medstiftere og majoritetsejere, og samtidig har taget fem nye partnere med i ejerkredsen, som nu består af i alt ni partnere.

Bureaubiz fik samlet fire af de fem nye partnere hos Orchestra for høre om deres forventninger til partnerskabet.

Snakken handler indledningsvist meget om fællesskab, når de fire partnere: Anne Stokholm, Lina Luna Hasselsteen, Christina Kotzias Hørup og Sandra Olsen, skal sige, hvad der gør det anderledes, når de nu går på arbejde som medejere af bureauet.

”Orchestra er et meget værdibåret bureau. Vi er gået til markedet med transparens og deler overskuddet med vores kunder. Og så har vi et stærkt fællesskab. Derfor giver det også god mening med et management buy-out, så vi nu ni partnere kan lave et endnu større fællesskab,” siger Anne Stokholm, der har været hos Orchestra siden efteråret 2018, hvor hun blev kontaktchef og nu er director.

Line Luna Hasselsteen, der er digital director, kom til Orchestra for under et år siden. Hun kom fra Danske Bank og har en fortid på to andre mediabureauer, og hun tilføjer:

”At vi får muligheden for at blive partnere, handler meget om tillid. Jeg har ikke engang været her et år og imens har vi ansat tyve nye medarbejdere. Det er en imponerende rejse, og jeg er taknemmelig for, at jeg kan være med til at definere den videre herfra.”

Også Christina Kotzias Hørup er ret ny på bureauet. Hun startede i august 2021 som head of research og er i forbindelse med partnerskabet udnævnt til data & insights director.

”Som partner bliver man mere holistisk tænkende end før. Man går fra primært at tænke på sin egen afdeling til at tænke på hele bureauets bedste. Det er der noget rigtig fint i,” siger hun.

Vi vil skubbe på for endnu bedre forhold
I bureaubranchen kan det være en udfordring, at flere skifter over på kundesiden, når de får børn. Og det vil de nye partnere gerne være med til at gøre op med, fortæller Sandra Olsen:

”Heldigvis er man i bureaubranchen begyndt at forbedre forholdene for barsel, men vi kan være med til at skubbe endnu mere på nu og kan være med til at sætte rammer for en god arbejdsplads, så vi beholder medarbejdere også efter de har fået børn.”

Hun er selv en af dem, der er kommet tilbage til Orchestra her i november med titel af strategy director efter at hun egentlig havde tænkt sig at gå selvstændig og derfor var stoppet et par måneder tidligere.

”Jeg var med næsten fra starten hos Orchestra, og det er fantastisk at blive inviteret med om bordet igen, endda som partner. Jeg føler jo, at Orchestra er mit barn. Man kan nogle gange have behov for at prøve noget andet, derfor gik jeg selvstændig, men det her tilbud kunne jeg ikke sige nej til.”

Også Line Luna Hasselsteen gik med en drøm om selvstændighed.

”En gang om året har John Herup (adm. direktør i Orchestra, red.) drømmesamtaler med os, og jeg har fortalt ham min drøm om, at jeg har en iværksætter i maven. Det er jeg glad for, at jeg kan leve ud her, og det har klart vækket mit indre drive at blive en del af en virksomhed,” siger Line Luna Hasselsteen og tilføjer:

”Man kan måske godt sige, at det at udnævne partnere er en form for loyalitetsprogram. Det er i hvert fald en stor anerkendelse at blive partner og det viser en karrierevej.”

Det er skønt, at vi bestemmer selv
De fire nye partnere lægger ikke skjul på, at de også ser partnerskabet som en mulighed for at få mere indflydelse. Line Luna Hasselsteeen formulerer det som, at det er fantastisk selv at have hånden på kogepladen, og for Christina Kotzias Hørup har partnerskabet gjort, at kundeforholdene har fået en ny dimension.

”Jeg føler, at jeg kommer tættere på kunderne og spiller en større rolle for dem. Selvom jeg ikke troede, at jeg kunne få et større commitment her i Orchestra, så har partnerskabet åbnet mine øjne for, at det er fedt at have indflydelse. Jeg kan give en endnu mere holistisk rådgivning, og jeg kæmper for noget større end mig selv. Det er en både spændende fagligt og personligt,” siger Christina Kotzias Hørup, der har været en kort periode hos Velux, og ellers har mange års erfaring fra OMG-bureauet Annalect og også har arbejdet hos GroupM-bureauet Wavemaker.

Det med indflydelsen er de andre enige i. Og det er bestemt ikke sikkert, at det kun bliver ved forbedrede forhold for medarbejdere og kunder, for som Sandra Olsen siger:

”Vi er den næste generation i bureauet, og vi er ikke bange for at skubbe lidt til tingene og udfordre,” og Anne Stokholm tilføjer:

”Hos Orchestra er vi ikke bundet af en netværksorganisation, så vi er frie til at ændre bureauverden, og det har vi en mission om at gøre.”

Fakta

Sandra Olsen
Strategy director & partner
Hos Orchestra siden juni 2014 (hvor hun startede som trainee), selvstændig fra aug. 2022 til nov. 2022
Cand.merc. i økonomisk markedsføring fra CBS

Anne Stokholm
Director & partner
Hos Orchestra siden september 2018
Har arbejdet en årrække hos OMD, senest som media director samt hos bl.a. Thomas Cook Airlines
Cand.merc. i økonomisk markedsføring fra CBS

Line Luna Hasselsteen Ozonek
Digital director & partner
Hos Orchestra siden januar 2022
Har arbejdet som chief digital consultant hos Danske Bank. Før det samlet seks år hos henh. PHD og Wavemaker
Master i digital design & kommunikation fra IT-Universitet

 

Christina Kotzias Hørup
Data & insights director & partner
Hos Orchestra siden august 2021
Har arbejdet hos Velux samt godt syv år hos OMD-bureauet Annalect, senest som head of consumer insights samt som trainee hos GroupM-bureauet MEC.
Cand.merc. i økonomisk markedsføring fra CBS.

Martin Larsen
CFO & partner
Hos Orchestra siden august 2013
Har arbejdet som selvstændig konsulent samt hos We Love People, Nordisk Film TV og Mastiff
MBA fra CBS.