Af Pia Osbæck pia@bureaubiz.dk
Orchestras nye ledelse.

De fire reklamebureauer, som stod bag stiftelsen af et uafhængigt mediabureau i 2013, bliver nu købt ud. Partnerkredsen udvides samtidig fra fire til ni partnere.

Orchestra blev stiftet i 2013 med fire reklamebureauer i ejerkredsen: Wibroe, Duckert & Partners, We Love People, Envision og &Co. Hidtil har også fire ledende medarbejdere, med adm. direktør John Herup som founding partner, også været en del af ejerkredsen. Nu bliver mediabureauet, der som et af få mediabureauer ikke er en del af et internationalt netværk, 100 pct. medarbejderejet, ide man køber bureauerne ud og optager fem nye partnere.

”Det har været den vildeste oplevelse at være med til at bygge bureauet fra de oprindelige to medarbejdere til de 60 dedikerede personer, som vi runder lige om lidt. Det er jeg både ekstremt stolt og ydmyg over. Sandheden er jo, at det aldrig ville være lykkedes uden både gode mennesker omkring mig og en erfaren bestyrelse til sparring om mål og retning.”

Orchestras mål var fra starten at være et uafhængigt og transparent mediabureau og forretningsmodellen var, at man delte overskuddet med kunderne.

”Når jeg ser tilbage, er der især to ting, som vi er lykkedes med. Først og fremmest at grundlægge et uafhængigt alternativ til de traditionelle mediabureauer, ved at bygge bureauet i fællesskab med vores kunder og med deling af fortjenesten. Men den ledelsesmæssige dimension, som har bestået i at finde de rette mennesker, der passer til vores mindset og værdier, samt at give masser ansvar til de rette, har været mindst lige så vigtig. Nu tager vi selv større ansvar for vores butik, og med denne øvelse spejler vi så at sige andelstanken fra vores markedsvendte position, helt ind i sjælen og ejerskabet af virksomheden.”

En måde at tiltrække og fastholde medarbejdere på, er hvis medarbejderne kan se, at der er en mulighed for at blive partner, og selvom man nu mere end fordobler antallet af medarbejdere som ejere, er der ambitioner om at øge det antal yderligere, skriver Orchestra i en pressemeddelelse.

”Vi er overbevist om, at der stadig er et stort og uforløst potentiale blandt de danske annoncører. Flere og flere annoncører interesserer sig for kombinationen af transparens og neutral rådgivning på et højt fagligt niveau, og her har vi bare en helt unik model. Så forudsætningerne for fremtidig vækst er bestemt til stede. Skal vi lykkes med dette kræver det, at vi både får bredere skuldre i antal, i faglighed og i kompetencer. Vi har de seneste år parallelt med driften investeret i nye, yngre og dygtige kollegaer, og ved at demokratisere yderligere, skal vi nu forløse noget af denne talentmasse i fremtidig vokseværk,” siger John Herup og fortsætter:

”Vi sender med denne ændring et klart signal til markedet om, at vi er ærgerrige og at vi vil mere. Og vi sender et tilsvarende signal til både eksisterende såvel som nye potentielle medarbejdere om, at man hos os kan drive det langt, hvis både vilje og evner er der.”

Den samlede partnerkreds består fremover af disse hidtidige partnere:

John Herup, adm. direktør & founding partner
Thomas Huniche Sterndorff, direktør & senior partner
Kim Andreasen, direktør & senior partner
Anne Norberg, direktør & senior partner

Og disse nye partnere:

Anne Stokholm Hansen, director & partner
Sandra Olsen, strategy director & partner
Christina Kotzias Hørup, research director & partner
Line Luna Hasselsteen, digital director & partner
Martin Larsen, CFO & partner

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club