Her er Energistyrelsens første nye kampagne under ny 70 mio. kr. rammeaftale

Pia Osbæck
pia@bureaubiz.dk

Fire bureauer blev valgt til Energistyrelsens rammeaftale i foråret. Her er den første nye kampagne under aftalen, hvor Energistyrelsen for første gang henvender sig til sommerhusejere. Se filmene her.

For anden gang har Energibureauet, som består af Viegand Maagøe, Nordlid og Wilke, vundet en rammeaftale med Energistyrelsen.

Udover over Energibureauet er Advance, Operate og Radius Copenhagen kommet med i rammeaftalen. I den forrige rammeaftale var det Advice, Burson Marsteller, Advance og Energibureauet, der var med i rammeaftalen om Energistyrelsens kommunikation.

Den første nye kampagne under rammeaftalen – som lyder på 70 mio. kr. – blev skudt af sted lige inden sommerferien og løber året ud. Det er Energibureauet, der står bag denne.

Det er også første gang, at Energistyrelsen retter en kampagne mod sommerhusejere, og man har taget børn til hjælp for at inspirere voksne til at bruge energien fornuftigt i sommerhusene.

Kampagnen er baseret på data og viden om klima og energi, og Lasse Nygaard, adm. direktør hos Nordlid, synes, at det er lykkedes at skabe et troværdigt kreativt engagerende univers:

”Vi ville skabe noget helt nyt, som både gav et ordenligt kreativt spark, og som er bygget på indsigter i energi og klima og baseret på data. I kampagnen giver vi sommerhusejerne mulighed for at få individuelle råd til netop deres sommerhus igennem en digital databaseret sommerhustest på SparEnergi.dk. Og vi følger løbende op med mails med flere råd.”

Kampagnen kører digitalt på Facebook, YouTube, Instagram, webtv og mobilannoncer, og kører lidt ned i gear her efter sommerferien, men blomstrer op igen i efterårsferien. Filmene er produceret af Uitch Iscratch.

Energistyrelsens rammekontrakt for kommunikation har en samlet værdi af 15-20 mio kr. pr. år. Aftalen løber frem til slutningen af 2024.