Her er forklaringen på Martin Bochinecks jobskifte

Finn Graversen,
journalist

Organisationsændring i Dentsu ændrede grundlaget for Martin Bochinecks rolle som øverste chef for Isobar. I stedet blev han tilbudt et andet topjob.

Først i 2020 kronede Martin Bochineck sit mangeårige arbejde med at gøre Magnetix til en af den danske bureaubranches mest markante succeser og siden gøre det til en del af Dentu-koncernens Isobar med at indtage rollen som global president for Isobar.

Karrieren i den rolle blev dog kort.

Ved indgangen til i år er han flyttet over til et andet topjob i det Denstu-ejede bureau/tech-virksomhed, Merkle.

Forklaringen i det jobskifte ligger i en globalt styret organisationsændring i Dentsu.

“Jeg tiltrådte jobbet med den opgave at modellere Isobar over den samme skabelon, som vi havde bygget Magnetix på, og det var jo en superspændende opgave. Men ikke så lang tid efter at jeg tiltrådte, besluttede man at samle alle Dentsu-koncernens brands i tre områder: Media, Creative og CXM. I den sammenhæng blev det besluttet, at Isobar skulle placeres i Creative,” siger Martin Bochineck og fortsætter:

“Men mine styrker ligger på teknologisiden og på en meget mere integreret tilgang, Det fortalte jeg dem, og de kom så med tilbuddet om en central rolle i Merkle i stedet.”

Martin Bochineck solgte for godt fire år siden Magnetix for et anseligt beløb, så han ville ingen problemer have med blot at forlade Isobar og kaste sig over noget andet, der matcher en entreprenant type som ham.

“Merkle er en enormt spændende og succesrig virksomhed, som rummer mange af de samme elementer som Isobar Nordics og Magnetix, så jobbet giver rigtig god mening og er 100 pct. lyst-drevet,” siger Martin Bochineck.

Hos Merkle får han den lange titel af “CEO Northern Europe and EMEA, Lead for Experience and Commerce at Merkle.”

Oversat betyder det, at han dels får et regionalt bundlinje-ansvar og dels skal være med til at drive et kompetence-område omkring udvikling af e-handel, user-experience og contentløsninger.

“Merkle er et ca. 18 år gammelt firma, der har gjort det fantastisk på basis af et datadrevet mindset og fokus på dialogmarkedsføring. Nu er de så gået i gang med at koble de digitale kanaler sammen med det datadrevne, og det har gjort dem til et meget succesrigt firma, der er det største af sin slags i USA,” siger Martin Bochineck.

Han forlader som sådan Isobar – bortset fra at han forbliver som bestyrelsesformand for Isobar Nordics.