Her er juryen til Effie Awards Denmark 2024

Pia Osbæck
pia@bureaubiz.dk

Sidste år var to tredjedele nye i juryen. I år er der knap en håndfuld nye. En af dem er trådt direkte ind i juryledelsen. Prisuddelingen skal finde et nyt sted efter branden i Børs-bygningen.

Sidste år var tre to tredjedele nye i juryen. I år er der knap en håndfuld nye. En af dem er trådt direkte ind i juryledelsen. Prisuddelingen skal finde et nyt sted efter branden i Børs-bygningen.

Der er skiftet ud på en enkelt plads i juryledelsen til Effie Awards 2024 , hvor Ørnulf Johnsen er trådt ud, og Mathias Birkvad er trådt ind. Begge er fra &Co.

Ellers er der ikke mange ændringer, men det er nok meget naturligt, når der sidste år blev skiftet ud på to tredjedele af pladserne. I år er der fire nye i juryen. Det er udover Mathias Birkvad, Alexander Mackenzie, fra Uncle Grey, Helena Rudolph fra Plantorama og Trine Pilgaard Jørgensen fra Lead Agency.

”Vi har igen i år haft fokus på at skabe en divers jury med et massivt erfaringsgrundlag, som kan bedømme, hvornår en idé virker, og hvornår kommunikation kan betegnes som effektiv. Derfor er jeg også glad for, at en stor del af feltet, som var med til at bedømme Effie Awards Denmark i 2023, igen i år vil deltage i juryarbejdet – og at vi rammer en sammensætning, hvor vi stort set er 50/50 på kønssammensætningen. Vi bliver i branchen mere end nogensinde bedt om at dokumentere vores værdi og resultater – og derfor glæder det mig, at vi fortsat kan give bureauer og annoncører et udstillingsvindue til at gøre netop dette under Effie-fanerne,” siger Malene Birkebæk, der for under en måned siden tiltrådte som adm. direktør i Kreativitet & Kommunikation, som arrangerer Effie Awards.

Effie Awards skulle have været afholdt på Børsen hos Dansk Erhverv. Med den frygtelige brand onsdag, hvor bygningen næsten brændte ned, skal Kreakom finde et andet sted at afholde prisuddelingen. Datoen bliver stadig den 21. november 2024.

Her er juryen:

  • Karina Holm Henriksen, CEO og Partner i Make (juryforperson)
  • Lars Samuelsen, Chief Strategy Officer & Creative Chairman, Uncle Grey (juryforperson)
  • Claus Andersen, Managing Director for Hearts & Science + Drum CPH (juryforperson)
  • Mathias Birkvad, Director of Strategy i &Co. og Partner i NoA. (juryforperson)
  • Agnete Glendrup, Senior Art Director, Make
  • Agnete Sylvest Jensen, Kommunikations- og Marketingchef, Akademikernes A-kasse
  • Alexander Asmussen, Head of Creative Excellence, Ipsos
  • Alexander Faxø, Senior Social & Brand Activation Strategist, Robert/Boisen & Like-minded
  • Alexander Mackenzie, Senior Creative, Uncle Grey
  • Anette Østbjerg, Head of Corporate Branding & Insight, Danske Spil
  • Anna Rise, Kommunikationschef, Nestlé 
  • Anne Stokholm, Director & Partner, Orchestra
  • Annette Flinck, Strategic Director, Accenture Song
  • August Rein, Project & Production Manager , Twenty Agency
  • Britt Hougaard, Head of Marketing, Innovation & Communication, Kohberg
  • Casper Buchhave, Head of Marketing, Aller Media
  • Casper Tage Stavnstrup, Digital Director, Orchestra
  • Charlotte Martens, Chief Creative Strategist & Head of Planning, Advice
  • Charlotte Porsager, Chief Commercial Officer, Uncle Grey
  • Christian Budtz, Executive Strategy Director, Accenture Song
  • Dennis Gade Pedersen, Director, Brand Management, Norlys
  • Eveline van Gaal, Senior Strategist, Robert/Boisen & Like-minded
  • Fie Jakobsen, Group Director, Drum CPH
  • Frederik Kornum-Hall, Senior Advisor, Primetime
  • Helena Rudolph, Head of Marketing , Plantorama
  • Helene Birk, CMO / Marketingchef, XL-Byg
  • Helle Julin, Senior Strategic Planner, & Co.
  • Jeppe Nis Jensen, Creative Director & Partner, Advice
  • Julie Daugaard, Executive Strategy & Growth Director, dentsu
  • Julie Elander Pehrsson, Strategic Planner, & Co.
  • Kamille Rannes Bugaj, Head of Strategy, Make
  • Kasper Kjærsgaard Jensen, adm. direktør & partner, Nørgård Mikkelsen
  • Kathrine Werling, Marketingchef, Netto
  • Kim Boisen, CEO & co-founding partner, Robert/Boisen & Like-minded
  • Kirsten Pedersen, Digital Performance Director, dentsu X
  • Lena Friberg, Head of Branding and Design, Coloplast
  • Louise Guldager, Partner, Director of PR & Crisis Management, Substantia
  • Louise Sonne-Bergström, Strategic Director, Partner, TBWA Connected
  • Mads Thorsted Hald, Executive Creative Director, Advance
  • Martin Michael Hansen, Co-CEO & Partner, Yellow Advertising
  • Michael Gade, Chief Marketing Officer, Carat (JYSK)
  • Michael Kowal, Strategy Director, Lead Agency
  • Mohamed Attazgharti, Marketing & Communication Director, Capgemini
  • Morten Hershøj, Director, Branding & Marketing, Advice
  • Morten Vester Haldrup, Advisor, Advice
  • Nadia Christensen, Head of Social, Publicis Media
  • Nichlas Gustafsen, Director, Marketingchef DK, Tryg
  • Nynne Sille Hansen, Communications Planner, & Co.
  • Omer Hanif, Brand & Marketing Manager, AL Bank
  • Patrick Poulsen, Senior Strategic Planner, Accenture Song NY
  • Pernille Vestergaard Roslev, Chief Executive Officer, Altano Denmark
  • Rasmus Otto, Chief Brand Strategist, Danske Bank 
  • Rasmus Philip, Senior Strategist, Uncle Grey
  • Rikke Harbo Trikker, Kommunikationsdirektør, SVP, Andel
  • Rolf Bach, CEO, Uncle Grey
  • Signe Holm, Cultural Strategist, Nord DDB
  • Simone M. Pedersen, Senior Consultant, Strategy & Analysis, Mindshare
  • Stefani Gamst Giersch, Director, OMD
  • Sus Mandrup Hansen, Associate Director, Accenture Song
  • Susanna Beranova, Marketing Director, ROCKWOOL Nordic
  • Suzanne Remillard, Client Service Director, Marketsquare
  • Søren Christensen, Partner & Strategic Director, Robert/Boisen & Like-minded
  • Thomas Christenson, Client Service Director / Partner, & Co.
  • Tomas Olesen, Chief Strategy Officer & Partner, Envision
  • Trine Pilgaard Jørgensen, Head of Digital Strategy & AI, Lead Agency