Af Peter Engholm 25@mail.dk

Så blev det officielt: Rygterne har været der i noget tid, og nu bekræftes de: WDP skal hjælpe Konservative - med Henrik Juul i en central rolle.

Opdateret. Der har været blæst omkring de konservative på bureausiden, siden partiet i november opsagde sin aftale med Integral, som på sin side stævnede sin tidligere kunde.

Nu er der faldet mere ro på – ja, ikke mellem K og Integral, for her venter en retssag – men i form af et nyt bureau.

Det Konservative Folkeparti har således hyret Wibroe, Duckert & Partners som partiets nye reklamebureau. Aftalen er indgået efter en længere udvælgelsesproces, hvor partiet ifølge en pressemeddelelse har haft dialog med en række af Danmarks førende bureauer.

Bureaubiz beskrev for en måned siden forløbet og Partners’ favoritværdighed, som nu bliver bekræftet af partisekretær Søren Vandsø:

”Valget af Wibroe, Duckert & Partners var ligetil. De er et af Danmarks skarpeste bureauer, og de forstår os og konservativ politik. Vi er overbevidste om, at de vil kunne hjælpe os i den meget afgørende valgkamp, som vi står overfor.”

Henrik Juul fra Partners blev undervejs nævnt som den, der skulle være i front for opgaven, men de Konservative nøjes blot med at ville bekræfte, at “Henrik Juul er en del af holdet”. Om partiet også – via aftalen med Partners – vil trække på andre bureauer fra PeopleGroup, er endnu for tidligt i forløbet at udtale sig om.

Parti-politisk kommunikation er næppe, hvad de fleste vil forbinde Partners med. Ikke at de konservative er første gang, men man skal formentlig et godt stykke tilbage i tiden for at finde andre eksmepler.

Adm. direktør Jan Duckert siger i førnævnte pressemeddelelse:

”Vi er stolte over at blive udvalgt til opgaven, og vi glæder os til at være med til at hjælpe Søren Pape med at formidle sine visioner for Det Konservative Folkeparti og for Danmark.”

Kommentarer

  1. Strategi: De Konservative skal være mere kendte.

    Indsigt: Pape lyder som papa

    Idé: Kampagnens budskab er, at alle danskere har fået en ny Papa. Det eksekverer vi gennem spots, der ligner nyhedsindslag. Værtidé: Martin Krasnik.

    Den får I gratis WDP.

  2. Gratis tagline (indsæt efter valgfrit konservativt budskab)
    “Vi kan love jer for, at det virker.”
    ;0)

  3. Duckert en ceposfisk i vandet og Juul i vestjyske træsko. En vinder. Tillykke 😉

  4. Sikke et hylekor… sure mennesker.
    Godt man sidder på båden og nyder solen… og Camparien.

  5. Kan man forestille sig at Jørgen fra Kims overtager formandsposten i det Konservative? Politisk vil det på ingen måde gøre en forskel.

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club