Af Finn Graversen fg@kabelmail.dk

Kommunikation er blevet vigtigere og en topleders omdømme kan gavne hele virksomheden lyder det fra kommunikations-folk.

Podiepladserne i en ny analyse over toplederes brand er ikke overraskende: Novo Nordisks Lars Rebien Sørensen foran A.P. Møller Mærsks Niels Smedegaard Andersen og Legos Jørgen Vig Knudstorp.

Men lytter man til kommunikationsfolks vurdering af toplederes omdømme i dagens udgave af Jyllands-Posten, så står Danske Bank foran lysere tider.

Topchefers omdømme har stigende betydning for virksomhedernes omdømme og en topchef, der performer godt, kan have en positiv effekt på virksomheden, lyder det bl.a. fra Mannovs direktør, Reinhold Schultz og Kurt Brusgaard fra headhunterfirmaet Odgers Berndtson..

Danske Bank slås normalt med et dårligt image i imageanalyser, men den relativt nye topchef, Thomas Borgen, gør det godt. Han kommer ind på en 5. plads efter Niels Bjørn Christiansen fra Danfoss.

Fra medieverdenen er TV 2s adm. dir. Merete Eldrup placeret på en 19. plads ud af 40, mens DRs Maria Rørbye Rønn hører til bundskraberne med en plads som nr. 36.

Rangordningen bygger på topchefers optræden i medier målt af Infomedia samt en analyse blandt 122 erhvervsjournalister og ledende kommunikationsfolk.

Top 10 CEO Superbrands

  1. Lars Rebien Sørensen, Novo Nordisk
  2. Niels Smedegaard Andersen, A.P. Møller Mærsk
  3. Jørgen Vig Knudstorp, Lego
  4. Niels Bjørn Christiansen, Danfoss
  5. Thomas Borgen, Danske Bank
  6. Peder Tuborgh, Arla
  7. Anders Dam, Jyske Bank
  8. Lars Rasmussen, Coloplast
  9. Anders Runevad, Vestas
  10. Carsten Stendevad, ATP

Kilde: Infomedia og Jyllands-Posten

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club