Her er USAs fem værste reklamer 2011

Peter Engholm
peter@bureaubiz.dk

En latrinær udgave af et talentshow samt to tele-reklamer udgør grundstammen af årets værste spots i USA – bedømt af forbrugere.

115.000 amerikanske forbrugere – der alle læser Consumerist – har nomineret og stemt på de værste reklamer, der har ramt tv-skærmen i 2011.

I et finalefelt på fem formåede en ble-reklame, for Luvs Diapers, at høste en tredjedel af stemmerne for den absolut værste.

“Poop, There It Is” er en animeret sag, der viser en lorte-konkurrence – bogstaveligt talt, desværre. Adweek mener nu godt, at man kan diskutere definitionen af “værst”, for i det mindste kan man huske denne film, som også formår at skille sig ud fra ble-reklamernes sædvanlige tutte-nutte univers.

AT&T må nøjes med sekundære placeringer, men formår til gengæld at få hele to spots med i finalefeltet: Hustruen, der er bitter – bl.a. over at manden har handlet på egen hånd mht. en mobil-aftale samt Manden, der smadrer en mobil med et overbevisende billede af en edderkop.

De to øvrige værste-reklamer er Summer’s Eve, der forsøger at kæde kvindelig magt og indflydelse gennem historien sammen med badesæbe, samt Geico, der forsøger at sælge forsikringer via idioter med smartphones.