Af Peter Engholm 25@mail.dk

En latrinær udgave af et talentshow samt to tele-reklamer udgør grundstammen af årets værste spots i USA – bedømt af forbrugere.

115.000 amerikanske forbrugere – der alle læser Consumerist – har nomineret og stemt på de værste reklamer, der har ramt tv-skærmen i 2011.

I et finalefelt på fem formåede en ble-reklame, for Luvs Diapers, at høste en tredjedel af stemmerne for den absolut værste.

“Poop, There It Is” er en animeret sag, der viser en lorte-konkurrence – bogstaveligt talt, desværre. Adweek mener nu godt, at man kan diskutere definitionen af “værst”, for i det mindste kan man huske denne film, som også formår at skille sig ud fra ble-reklamernes sædvanlige tutte-nutte univers.

AT&T må nøjes med sekundære placeringer, men formår til gengæld at få hele to spots med i finalefeltet: Hustruen, der er bitter – bl.a. over at manden har handlet på egen hånd mht. en mobil-aftale samt Manden, der smadrer en mobil med et overbevisende billede af en edderkop.

De to øvrige værste-reklamer er Summer’s Eve, der forsøger at kæde kvindelig magt og indflydelse gennem historien sammen med badesæbe, samt Geico, der forsøger at sælge forsikringer via idioter med smartphones.

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club