The Force er årets mest sete reklame, den bedste ifølge flere fagmedier samt dobbelt guldvinder ved Cannes Lions – og så er den årets mest delte ifølge Unruly Media: 4,8 mio. gange er den delt på sociale medier siden debuten ved Super Bowl i februar.
Top 20 listen over de mest delte film repræsenterer næsten en kvart milliard visninger, hvilket er 20 pct. flere end sidste års Top 20 – og nok så interessant: En femdobling af antallet af delinger. Altså en intensivering af viral-effekten, og næsten alle delingerne sker via Facebook
Nr. 2 – med godt 2 mio. shares – er endnu en omgang hjulspin-af-en-anden-verden fra DC Shoes og Ken Block.
T-Mobile napper 3. og 4. pladsen, hhv. Angry Birds Live fra Saatchis italienske afdeling og Royal Wedding fra Saatchi i Storbritannien.
Med så mange visninger og delinger vil de fleste film på Top 20 være velkendte for mange – men der er også mere eksotiske bidrag, som den brasilianske reklame for Nissan og den filippinske ditto for McDonald’s … åh-jo: Og den belgiske for listens eneste bryggeri: Carlsberg med “Bikers in the cinema”, der ifølge listen er blevet delt 946.302 gange.
Se hele listen her.