Af Peter Engholm peter@bureaubiz.dk

Fem nye medarbejdere – bl.a. kommunikationschefen fra Dansk Sygeplejeråd – skal styrke bureuaet på seniorsiden.

På Bureaubiz’ analyse ligger Hill & Knowlton i kategorien Ejernes Drøm, med en løn og en lønandel under gennemsnittet. Men med ansættelsen af tungere kræfter lægger kommunikationsbureauet op til et ryk mod WinWin-kategorien – gennemsnitslønnen øges, men seniorfolkene skulle også tiltrække så megen omsætning, at lønandelen ikke nødvendigvis stiger.

“Vi gør det godt efter dansk målestok, men vores kolleger i Norge formår at omsætte det dobbelte pr. medarbejder. Med vores oprustning går vi efter tungere opgaver,” siger Jens F. Kofoed, adm. direktør i Hill & Knowlton A/S.

Jens Kofoed har – som formand for BPRV, PR-virksomhedernes brancheorganisation – talt om branchens rekrutteringsproblem, særligt “greyhairs med stor erfaring og et netværk, der er i orden”. Samtidig viser brancheanalyser er der meget at hente for virksomhederne inden for bl.a. lobbyisme.

Det lyder som en ordentlig slurk af din egen medicin …

“Ja, vi har gennemført manøvren. Nu må vi se, om markedet accepterer den. Vi sigter mod større projekter, med resultater og klare konsekvenser i større målestok end blot en artikel i Børsen”, siger Jens Kofoed.

Mest markant i den nye håndfuld medarbejdere er Erik Harr, der kommer fra en stilling som kommunikationschef i Dansk Sygeplejeråd. Oven på forårets strejke må hans form – kommunikativt – uden tvivl være i top.

Bureauets ressourcer inden for public affairs og lobbyisme skal også styrkes med Nicolaj Egerud, der kommer fra Bruxelles, hvor han de seneste syv år har arbejdet interessevaretagelse over for EU for Københavns kommune, Århus kommune og KL.

De tre øvrige nye medarbejdere er Mikkel Linnet og Martin Wiinholt, der begge kommer fra GCI Mannov, samt Jarvier Lopez fra Cision.

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club