Apples medstifter og mangeårige topchef, Steve Jobs, trækker fortsat opmærksomhed her fem dage efter sin død. F.eks. har amerikanske Adweek fortsat historien “The greatest marketer of the age” liggende øverst.
I Danmark reagerede tekstforfatter Birthe Nielsen ved at gå i kælderen for at lede efter de annoncer, som hun var med til at lave på BBDO, da Apples Macintosh skulle lanceres i Danmark.
“Og de var der – næsten allesammen – omend lidt fugtplettet og spist af mus i kanterne. Men jeg synes stadig de holder,” skriver Birthe Nielsen
I USA skete det med filmen 1984, men reklamefilm fyldte dengang ikke meget i Danmark, så her skete det med store dagbladsannoncer.
Som Kai Hammerich, der dengang var marketingdirektør på Apple Danmark udtrykker det: “Det er mærkeligt hvordan opgaver, man løste tidligt i sin karriere er omgærdet af en mystisk og vidunderligt magisk aura. Tiden med BBDO og Apple i slutningen af 80’erne var en sådan tid. Tænk at nogen ville købe en annonce på 3 sider i første sektion en højhellig og dyr påske søndag…”