Af Peter Engholm 25@mail.dk

Hjaltelin, Stahl & … stadig større co. Bureauets nye og femte afdeling hedder Tactical og skal konkurrere med Bangladesh og Vietnam.

Hjaltelin, Stahl & Co føjer i midten af næste måned Tactical til sin portefølje af bureauer-i-bureauet.

Taktisk reklame “i høj grafisk kvalitet til 700 kr. i timen”, som hjemmesiden proklamerer.

“Tactical vil være som easyJet: Flyet og piloten er samme kvalitet som SAS, men meget er skåret væk, og du skal selv gøre en indsats – eller købe resten til. Du betaler kun for den tid, vi bruger. Og der arbejdes budgetløst,” siger adm. direktør Steffen Hjaltelin.

Hvor eksempelvis Hjaltelin, Stahl & Co leverer idéen, så håndterer Tactical håndværket. Og nogle gange går kunderne til andre håndværkere.

“På næsten alle reklamebureauer, jeg kender, går kunder til andre freelancere eller trykkerier for at få løst det taktiske. Simpelthen fordi bureauer er for dyre. Men vi vil ikke bare være et kampagnebureau – vi vil gerne have flere kontaktpunkter. Og hos Tactical vil DTP’ere tage sig af det løbende daglige arbejde, uden at vi går på kompromis med kompetencer. En senior ADer skal dagligt gå stuegang”, siger Steffen Hjaltelin.

Hvis det er så god en idé, hvorfor har I så ikke gennemført den noget før?

“Vi havde den klar for 24 måneder siden … men vi havde ganske enkelt for travlt til at udføre den. Men nu har vi fået 250 kvadratmeter med egen indgang og Lene Gaarde fra DDB Synergi. Vi satser på 3-4 medarbejdere til at begynde med”, siger Steffen Hjaltelin.

Men adressen er stadig København K, frem for f.eks. Bangladesh og Vietnam …

“Fordi tid er en enormt vigtig faktor. Og fordi vi gerne vil have den tætte kontakt med kunden. Men jeg vil ikke udelukke Bangladesh eller lignende,” siger Steffen Hjaltelin.

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club