Hjaltelin Stahl & Co napper kontaktdirektør fra Wunderman

Peter Engholm
peter@bureaubiz.dk

Jonas Sylvest, account director og senior consultant i Wunderman, rykker nu til Electric/Rainmaker for – som dialogstrateg – at arbejde på tværs af kunder og bureauer.

Electric/Rainmaker, der er digital- og dialogbureauerne i Hjaltelin, Stahl & Co, har hyret Jonas Sylvest til at være en fri spiller mellem de enkelte kunder og bureauer i gruppen. Det sker for at øge integrationen af løsninger.

Jonas Sylvest kommer fra Wunderman, hvor han se sidste fire år har været ansvarlig for Telenor og Canal Digitals dialogaktiviteter.

“Jonas bliver dialogstrateg. Der er tale om en nyoprettet stilling, hvor han typisk vil blive sat på dialogopgaver med større kompleksitet og længerevarende flows. Jonas opererer derfor på tværs af alle kunderne herinde på tværs af bureauerne – en libero, om du vil – for at sætte endnu større damp på integrationen af de gennemtrængende kreative løsninger fra HSCO og 1:1 dialogen,” siger Jens Peter Jensen, direktør for Electric//Rainmaker.

Han fremhæver, at Jonas Sylvest er blandt DM- og dialogverdens generation 2.0, med en stærk forankring i den digitale verden.

Selv siger den kommende dialogstrateg:

“Jeg går fra rendyrket dialog mod rendyrket mediekonvergens og synergi på tværs af kanalerne. Hjaltelin, Stahl & Co kører med “logic and magic in any media”, og jeg kender logic særdeldes godt fra Wunderman – hele logikken og forretningsforankringen. Mens magic-delen, altså kreativiteten, ikke har været den primære drivende kraft i mit arbejde”.

Jonas Sylvest tiltræder 1. februar, og selv om han går fra dialogbureau til fullservice-bureau, ser han også lighedspunkter, der rækker ud over hans egen specialistrolle:

“Wunderman lever af lange kunderelationer, og Hjaltelin, Stahl & Co-gruppen formår også at fastholde kunder, fordi man er tættere på forretningen. Gruppen repræsenterer et fullservice-samarbejde, hvor bureauerne ikke slås omkring bordet – f.eks. om hvem, der tager digitalbudgettet, der ofte er ‘up for grabs’, når dialogbureauet mødes med reklamebureauet,” siger Jonas Sylvest.