Hjaltelin Stahl henter seniorteam fra BBDO og Brandhouse

Peter Engholm
25@mail.dk

En ADer fra BBDO og en tekstforfatter fra Brandhouse havde kigget langt efter hinanden, og med Hjaltelin Stahl & Co som Kirsten Giftekniv er der skabt et kreativt seniorteam.

Man kan ikke beskylde senior art director Ulrik Michelsen for at være en rendemaske. På cv’et står der BBDO 2000-2011, idet han efter de 11 år nu har skiftet til Hjaltelin Stahl Gruppen.

Her teamer han op med Søren Grønborg, der de seneste tre år har været tekstforfatter på Brandhouse – eller rettere teamer op igen, for de to har før arbejdet sammen på BBDO.

Begge optræder i øvrigt på den senest offentliggjorte liste over Danmarks 50 Mest Vindende Kreative. Ulrik Michelsen har haft en finger med i spillet i bl.a. Oddset, mens Søren Grønborg bl.a. har været inde over Netto-kampagner – inkl. filmen om Telefonsælgeren, der i dag kom på shortlisten i Film Lions i Cannes.

“De sad på hvert sit bureau og havde kigget langt efter hinanden. Og nu har de fundet hinanden, og vi har fundet et kreativt seniorteam. De er som en otte cylindret motor, der leverer på et højt niveau – uanset opgavens størrelse og karakter. Vi er ganske enkelt fantastisk glade for at få dem ombord, med deres glubende appetit og løsninger, der er både gennemtænkte og gennemtrængende,” siger Nicolai Stahl, kreativ direktør i Hjaltelin Stahl & Co.

Ulrik Michelsen og Søren Grønborg er ansat i Hjaltelin Stahl Gruppen og går således på tværs i form af samarbejder med gruppens digitale og DM-folk på fuldt integrerede løsninger.

Fra BBDO har Hjaltelin Stahl & Co også hentet projektleder Sarita Montenegro, der tiltrådte sidste måned.