Hjaltelin Stahl opruster med ny topkreativ

Finn Graversen
fg@kabelmail.dk

Stillingen er nyoprettet, titlen bliver Group Creative Director og der er tale om en “hjemvenden søn” fra New York.

Martin Mohr kender Hjaltelin Stahl særdeles godt. Han var på bureauet fra 2007 til 2011, hvor han var med til at sikre titlen som årets bureau ved DIA.

Herefter søgte han en international karriere, hvor han på det sidste har siddet som Creative Director ved TBWA/Chiat/Day i New York.

Nu vender han hjem – ikke bare til Danmark men til Hjaltelin Stahl, hvor han indtræder i en nyoprettet stilling som Group Creative Director.

Det betyder, at han bliver en del af bureauets øverste kreative ledelse med Nicolai Stahl i spidsen. De øvrige medlemmer af den kreative ledelse er Thomas Adamsen og Pernille Strøm (direct).

Martin Mohr får til opgave at sikre den kreative sammenhængskraft i omnichannel leverancerne på tværs af gruppens selskaber, og vil derudover få en vigtig rolle i forhold til faglig inspiration af resten af bureauets Creative Leads.

”Martin bliver en rigtig vigtig del af både fremtidssikringen og den fortsatte kreative opkvalificering af bureauet. Hans internationale cross media erfaring og innovative og ambitiøse tilgang til reklame og kommunikation i det hele taget vil være en markant forstærkning af bureaet,” siger Nicolai Stahl.

Martin Mohrs track record tæller ikke mindre end 3 Eurobest Grand Prix’er, en lang række Cannes løver og i Hjaltelin Stahl regi flere kendte prisbelønnede arbejder som f.eks Synoptik Online Synstest og CityMail “Hytten” m.fl.

”Jeg ser virkelig meget frem til at vende tilbage. Udlandet, især New York, giver én et nyt perspektiv på vores branche som har været meget inspirerende, men en ting som virkelig står klart for mig nu, er hvor knalddygtige og innovative vi er i Norden,” siger Martin Mohr og fortsætter:

“Tanken om at vende tilbage til Hjaltelin Stahl har altid ligget i baghovedet og med det momentum bureauet har lige nu, tror jeg ikke der er grænser for hvor langt vi kan nå sammen.”