Af Finn Graversen fg@kabelmail.dk

Olsen Banden har været en markant kampagne for Stofa – men firmaet havde åbenbart en anden plan. Nu har man valgt et andet bureau med en anderledes profil.

Som et lyn fra en klar himmel har Stofa valgt at skifte bureau. Ud er røget Hjaltelin Stahl & Co og ind er kommet Kunde &Co.

Det meddeler parterne i en fælles udtalelse – samtidig med at de understreger, at der ikke er flere kommentarer at få.

Det fremgår ikke, om der har været en bureaukonkurrence, men Hjaltelin Stahl har skabt en markant kampagne for Stofa, så en konkurrence om en sådan kunde ville normalt have udløst snak i branchen. Derfor kommer meddelelsen som en overraskelse.

Skiftet kommer desuden oven på, at Hjaltelin Stahls Olsen Bande koncept vandt prisen som årets bedste kampagne ved True Award for mindre end to måneder siden.

Michael Broch Hansen er ny salgs- og marketingdirektør, og han startede hos Stofa d. 1. november.

“Stofa er i gang med en ny og meget ambitiøs strategiplan. Vi har vurderet, at vi er nødt til få helt nye øjne på den forandring, Stofa skal igennem. Vores samarbejde med Hjaltelin, Stahl og Co omkring Olsen Banden kampagnen har været glimrende – men også for at tvinge os selv til at starte på en frisk, har vi valgt et nyt bureau til at hjælpe med en markant ændret marktingstrategi,” lyder det i udtalelsen.

Michael Broch Hansen kom fra et job hos Arla, hvor han var senior project director siden april i år. Før da var han international salgs- og marketingdirektør hos Cocio.

Jens Peter Jensen, Partner i Hjaltelin, Stahl Gruppen siger:

“Vi er stolte af det arbejde, vi har lavet for Stofa, og Olsen Banden filmene har, ifølge Stofa selv, leveret dokumenterbart gode resultater. I øvrigt blev filmene kåret til årets kampagne ved True Awards 2011, så den fjer fik vi også i hatten. Men vi kender gamet. Så når Stofa ønsker nye øjne på det hele, letter vi på hatten og ønsker vores mange gode samarbejdspartnere i Horsens og Stofa al mulig held og lykke. Og takker for samarbejdet gennem de mange år, vi fik lov at være med.

Skiftet gælder alle opgaver udført hos Hjaltelin, Stahl, men gruppen vil stå for delopgaver for Stofa i en overgangsperiode de næste måneder.

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club