Man ser hende for sig: Lidt grå, lidt stille, måske endda lidt overflødig.
Opfattelsen af HK’ere lider ifølge deres fagforbund under manglende viden om, hvad en handels- og kontorfunktionær egentlig kan bidrage med – og det er, lyder det, en udfordring for arbejdsmarkedet i hovedstadsområdet.
HK’s afdeling i selv samme har derfor hentet professionel hjælp hos Operate og Orchestra og lancerer i dag en omfattende kampagne, der skal rebrande HK’eren.
Hundredevis af Kompetencer
Operate har udviklet strategi og koncept og eksekverer kampagnen ’HK betyder mere, end du tror’ i samarbejde med mediabureauet Orchestra.
”Med afsæt i HK Hovedstadens egne medlemmer folder kampagnen bogstaveligt talt HK ud og fortæller i H’er og K’er om de Hundredevis af Kompetencer, som en HK’er kan bidrage med,” siger Thomas Simsby, der er art director i Operate og kampagnes kreative bagmand.
Kampagnen bliver i forårets løb aktiveret på tværs af især print, outdoor og digitale kanaler med udgangspunkt i kampagnesitet fagiforandring.dk.
Podcast med kendte ansigter
Ifølge HK Hovedstaden bestrides mange HK-stillinger i dag af akademikere, og kampagnen tjener derfor det formål at vise, at HK’ere hver dag løser opgaver med høj faglighed, ekspertise, fleksibilitet, overblik og innovation.
”Operate har med kampagnen forstået præcis at fremhæve det fokus, HK Hovedstaden har, og ramt nerven i det, som optager HK Hovedstadens medlemmer. Blandt andet er alle kampagnens cases rigtige HK’ere, og deres job viser den diversitet, der er i HK-job,” siger kommunikations- og udviklingskonsulent Jonas Thorbjørn Andersen fra HK Hovedstaden.
Et af kampagnens omdrejningspunkter er en podcastserie, hvor erhvervsledere, eksperter og politikere taler om HK’erens rolle i fremtidens arbejdsmarked.