Af Peter Engholm peter@bureaubiz.dk

For en måned siden valgte fagforeningen nyt bureau til dialog og digital. Nu følger så endnu et bureau, nemlig reklamebureauet, der skal udvikle brand- og kommunikationsstrategi.

HK har rystet posen kommunikativt og valgt nye bureauer på både reklame, dialog og digital. Hvad angår de to sidstenævnte discipliner, fortalte fagforeningen i begyndelsen af oktober, at man havde valgt Magnetix.

Og nu følger så reklamebureauet, i form af &Co, som HK har indledt samarbejde med om udvikling af brand- og kommunikationsstrategi.

HK sætter fokus på at styrke sit brand i forhold til de udfordringer, der møder medlemmerne på fremtidens arbejdsmarked.

”Arbejdsmarkedet undergår store forandringer for tiden – med f.eks. globalisering og digitalisering som afgørende drivkræfter – og vores medlemmers jobsituation ændrer sig i samme takt. Det stiller krav til os som fagforening. Derfor er det helt naturligt, at HK ikke bare følger med tiden, men er med til at drive udviklingen, så vi også i fremtiden kan møde og støtte HK’ernes i deres ønsker, behov og udfordringer”, siger Michala Svane, kommunikations- og marketingchef i HK Danmark.

HK har en lang historie, der er forankret for mere end 100 år siden, og det er en del af opgaven at arbejde med en moderne genskrivning af fagforeningens rolle. Det gælder både i forhold til den afgørende rolle, fagforeningerne spiller for et effektivt, konkurrencedygtigt og trygt arbejdsmarked, og for det enkelte medlems muligheder for at udvikle sig og sikre jobmuligheder.

”Det er en rigtigt spændende opgave, vi skal i gang med sammen med HK. Vi skal arbejde på at skabe en ny grundhistorie for HK. En grundhistorie, der skal udmønte sig i en ny brand- og kommunikationsplatform. Det en svær og kompliceret kommunikationsopgave, og vi er ydmyge over for udfordringen, men glæder os meget til at komme i gang”, siger Mikael Jørgensen, administrerende direktør på &Co.

&Co.  vil løbende i processen være i tæt kontakt og samarbejde med Magnetix, som arbejder med en gennemgribende modernisering af HK’s medlemskommunikation online:

”Samarbejde er vejen frem. Det er medlemmernes samlede oplevelse af HK, som skaber HK brandet, så vi skal naturligvis arbejde tæt sammen med Magnetix i den kommende tid, og det glæder vi os til”, siger Mikael Jørgensen.

Kommentarer

  1. Det er da noget af en opgave. Fagforeningerne mister jo ikke tusindvis af medlemmer hver måned p.g.a. dårlige reklamebureauer.

    Hvis de ikke fundamentalt ændrer formål for og indhold i deres udgangspunkt, har de ikke en jordisk chance for at undgå fortsat nedsmeltning.

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club