Af Peter Engholm 25@mail.dk

Han har fået Muhammad Ali til at gå i ringen mod sin egen datter i en Adidas-reklame og leveret special effects til film som Apollo 13 og X-Men. Nu ligger hans arbejdsplads i København.

“Vi får løbende henvendelser fra udenlandske post-huse, og da er det nødvendigt at have et navn. Vi ønsker at have flere af den type profiler og navne, og har derfor været igennem en flere måneder lang rekrutteringsproces. Så vi er glade for at kunne præsentere den første af slagsen.”

Ordene er Mads Munks – adm. direktør i Duckling&Sonne, og manden med navnet er Mark Alan Loso.

Måske kender de færreste hans navn, men de fleste kender de film – både spille- og reklamefilm – hvor han har haft en finger, eller flame, med i spillet. Se hans showreel her.

Impossible is nothing, Adidas-reklamen hvor Muhammad Ali bokser mod sin datter Laila, samt Coca-Cola, BurgerKing og en række bilmærker, og før reklamefilmene var han manden bag special effects i Hollywood-produktioner som Transformers, Armageddon og Apollo 13 – postproduktionen af sidstnævnte var den, der satte fart på hans karriere for godt 15 år siden. En karriere, der nu fortsætter i København.

“Mark tiltræder på torsdag og kommer til at indgå i vores lead-team som leading flameartist. Det er i grund ret enkelt: Vi synes, han er fed fyr – og hans synes, at Duckling&Sonne er et fedt sted. Ansættelsen af Mark understøtter både vores ambition om at blive internationalt mere interessante og vores tilgang til jobbet – dvs. ikke bare gøre, hvad vi plejer, og i øvrigt kombinere highend-løsninger med billigere platforme,” siger Mads Munk.

 

 

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club