Af Zandra Damsgaard zandra@bureaubiz.dk
Holm Kommunikation viser atter gode takter efter et overskudsdyk i 2015.

Investeringer i 2015 lønnede sig sidste år for Holm Kommunikation, der formåede at løfte overskuddet tilbage på 2014-niveau. Digitale investeringer er på 2017-dagsordenen.

Det skal være skidt, før det bliver godt. Sådan er det i hvert fald ofte med investeringer, og Holm Kommunikation er ingen undtagelse.

En række investeringer i 2015 kostede på bundlinjen hos PR- og kommunikationsbureauet, som imidlertid blot skulle bruge et år på at komme tilbage på rette kurs.

Hvor et årsresultat på 849.000 kr. i 2014 dalede til 557.000 kr. i 2015, er Holm Kommunikation nu med et 2016-resultat på 872.736 kr. tilbage på niveau. Det svarer til en stigning på knap 57 pct., men altså fra et forholdsmæssigt lavt niveau.

“I betragtning af de mange investeringer og forandringer har året været rigtig tilfredsstillende, selv om vi gerne havde set en endnu bedre bundlinje,” siger adm. direktør Morten Holm ifølge en pressemeddelelse.

Også 2016 har budt på navnlig digitale investeringer, ligesom en række ændringer planmæssigt skal ruste bureauet til kommende års udfordringer.

”Vi har sat yderligere skub på vores digitale forandring, og vi kan se, at det responderer godt hos både nye og eksisterende kunder. Samtidig har vi fået sat et stærkt team, og vi har ansat en digital spidskompetence,” siger Morten Holm med henvisning blandt andet til ansættelsen af Mads Keilberg Johansen som ny digital chef.

Bureauet vil i 2017 satse stadig mere på det digitale, herunder influencer marketing, og det kommer også til at koste.

“Vi oplever, at mange virksomheder gerne vil tænke hele content- og influencerarbejdet ind i en overordnet kommunikationsstrategi. Her tror vi på, at vi som PR-bureau har en fordel, og derfor har vi nu et team, som hele vejen rundt tænker digitalt. Vi vil ikke skabe en digital afdeling – vi vil tænke digitalt ind som en helt naturlig del af den samlede kommunikation. Dette arbejde kræver investeringer, og det vil formentlig også afspejle vores resultat i 2017,” fortsætter Morten Holm.

Holm Kommunikation har p.t. 18 medarbejdere og holder til på Nørrebro i København.

Nøgletal for 2016 (2015)
Nettoomsætning: 15,680 mio. kr. (14,022)
Driftsresultat: 9,937 mio. kr. (9,449)
Årets resultat: 872.736 kr. (557.000)
Antal medarbejdere i gennemsnit: 15 (16)

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club