Af Finn Graversen fg@kabelmail.dk

Det Kunde & Co skabte univers erstattes nu af et nyt koncept kreeret af Zupa Recommended - med mere fokus på drømme og relationer. Se den nye film her.

Skuespilleren Anders Bertelsen har fungeret som hovedperson i ejendomsmæglerkæden Homes reklamer i tre år. Nu er det slut.

Konceptet blev i sin tid skabt af Kunde & Co – nu hedder kædens bureau Zupa Recommended. Dengang var pay-off’en “Vi vil være din foretrukne ejendomsmægler.” Det ligger fortsat fast, men de nye tiltag foregår under temaet ”Drømmen findes i virkeligheden.”

Samtidig er det nye koncept udtryk for en ny tilgang til markedsføringen, hvor fokus er på relationsopbygning.

”Der er ikke tale om en kampagne med en startdato og en slutdato, men derimod Homes nye fokus på en mere langsigtet relationsopbygning med boligsælgere og –købere. Vi har så meget viden om boligmarkedet og mulighederne for at få drømmene opfyldt, at det vil vi gerne stille til rådighed,” siger Mads Ellegaard, der er relationschef i Home, og fortsætter:

“Det er en gammel kendt ting fra onlineverden, at man skal give noget, for at gøre sig fortjent til opmærksomhed – og den lære aktiveres med de nye tiltag på tværs af samtlige platforme og medier ikke mindst home.dk – og derfra igen videre til mæglerne.”

Med udgangspunkt i home.dk kan danskerne nu teste deres personlige boligdrøm. Her kan alle få sat ord på deres boligdrømme, og på den måde vil Home gøre det lettere at tage stilling til såvel boligdrømmen som mulighederne for at gøre drømmen til virkelighed. Der er selvfølgelig også mulighed for at dele sin drøm via Facebook, så venner og familie bliver klogere på ens boligdrøm.

Konceptet rummer også en ny reklamefilm, der gør brug af The Sandmens hit, House In The Country, som lydside til en historie, der viser at ’Drømmen Findes i Virkeligheden’ – og indbyder til at alle kan blive klogere på egen og andres boligdrømme på home.dk eller ved at tage fat i deres lokale Homemægler.

”Uanset, hvad der sker i vores liv, så stopper vi ikke med at drømme om bolig. Og sådan skal det være. Vi skal have lov til at drømme – og vi skal selvfølgelig kunne flirte med tanken om, hvor og hvordan vi vil bo engang. Og når man så gør det, ja så sker det jo, at man finder ud af, at drømmen med et par realitetstjek og småjusteringer rent faktisk kan føres ud i livet. Det er den dialog vi i Home gerne vil være sparringspartner i”, siger Mads Ellegaard.

https://www.youtube.com/watch?v=QcBgUMEh51o

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club