Af Finn Graversen fg@kabelmail.dk

Køkkenproducenten gør det nu muligt at købe et komplet køkken på nettet. Onlinebutikken har også et BtB-sigte.

Mere og mere handel flytter over på nettet – og selv et komplet køkken skal kunne handles online. Det mener i hvert fald HTH, som nu lancerer hvad selskabet kalder for Danmarks største køkkenwebshop.

Aktiviteten er ikke ny for HTH, der allerede i 2009 gik i luften med en webshop, og på den måde gik i gang med at arbejde med cross-channel. Nu går man så skridtet videre og udvider online-delen.

HTH er en del af den europæiske virksomhed, Nobia, der rummer en række brands – som f.eks. Invita. Udviklingen af webshoppen er sket med henblik på det nordiske marked. Man har således samarbejdet med de tre svenske bureauer Isotop, Inferno og Ziggy om udviklingen. På den måde er der skabt en motor, som andre af koncernens brands også kan anvende, men HTH er den første til at gøre det.

HTHs reklamebureau, Kunde & Co, har været med på sidelinjen.

”Salg via nettet bliver et stadig vigtigere tema for en lang række brancher også inden for køkken, bad og garderobe, og med en rasende udvikling i omsætningen via nethandel er det selvfølgelig interessant for os at være first mover, når det for alvor rammer køkkenbranchen,” siger Lars Bay-Smidt, adm dir. i Nobia Danmark, og fortsætter:

“Det er et strategisk indsatsområde for os, og med den nye webshop har vi med nye mere brugervenlige teknologier gjort nethandlen endnu nemmere og gennemskuelig for forbrugerne, samtidig med at sammenhængen mellem vores e-shop og vores fysiske butikker er blevet styrket.”

HTH har i forvejen opbygget Gør-det-selv butikker med et begrænset sortiment, hvor springet til online-handel ikke er helt så stort. Men den nye webshop vil rumme fuldt sortiment og således have et bredere sigte.

Desuden vil der være et B2B sigte.

”Det er en stor tryghed for håndværkeren, at han kan gå på nettet og bestille et produkt, som han lige står og mangler, og herefter kan han straks hente det i den nærmeste HTH butik. Vi forventer, at salget til B2B vil stige, når kendskabet til den nye webshop bliver udbredt,” siger Lars Bay-Smidt.

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club