Lifted – det tidligere Netpeople – ser helt sikkert ud til at miste HTH på kundelisten. Til gengæld står det mere uklart, hvad der så skal ske med brandets online-aktiviteter, idet hverken Lifteds adm. dir., Jannik Liedner, eller Nobia-koncernen, der ejer HTH, har ønsket at kommentere.
Det er heller ikke lykkedes at finde informationer om, hvilket andet bureau, der skal overtage brandet.
Det kan hænge sammen med, at der ikke blot er tale om en udskiftning af Lifted med et andet bureau på HTH, der ejes af Nobia.
Nobia er en stor koncern med en lang række brands på en række forskellige markeder. Koncernen har tidligere gennemført en konsolidering af mediebudgettet, hvor Carat vandt.
Nobias egen organisation er også tunet ind på at tænke mere på tværs af markeder og brands. Lige som på mediebudgettet kan det digitale budget også rumme synergi-muligheder, og det kan således være den proces, der er i gang.
Og hvis man vil have et digitalt bureau, der kan arbejde både på tværs af landegrænser og brands, kan Lifted have fået svært ved at sætte sig i spil i forhold til opgaven.
Spørgsmålet er så, om Nobia også går med overvejelser om at forsøge at konsolidere de kreative budgetter.
I Danmark står man – ud over HTH – bag Unoform og Invita.